Hoe kan ik de druk van mijn leiding verhogen zodat het warme water wat harder door de kraan loopt?

Er komt een zwak straaltje warm water door de kraan, wat kan ik doen om deze straal sterker te maken?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Bij de aansluiting op het gemeentenet zit een kraan waarmee je de druk kan verhogen. ECHTER.. Hou er rekening mee dat het kan zijn dat je leidingen niet berekend zijn op deze hogere druk en je dus lekkage kan krijgen door gesprongen aansluitingen. Verder kan je kijken of je kraan een zogenaamd percolatortje heeft (Zo'n gaasje). Als dit vies / verkalkt is kan het water er niet door. Ook kan er op de kraan een doorstroom beperker zijn geschroefd. Tenslotten zit er bij veel kranen een klein kraantje onder de wastafel, welke deels toegedraaid kan zijn.

Als je straal afknijpt wordt de druk hoger. Je krijgt daardoor dus niet méér water. Denk aan het effect met een tuinslang die je in knijpt. Als de waterleiding van af de geiser of combiketel een doorsnee heeft van 15mm zou u het laatste gedeelte kunnen vervangen door 12 mm.

Als je een combiketel hebt kan het zijn dat de afstelling in de ketel niet helemaal goed is die kunnen ze stellen laat dat eens een keer controleren als ze de ketel komen onderhouden.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100