Hoe komt het als je soms ijzer (bijvoorbeeld labeltje van een rits) in je mond doet, en dan een hele rare soort smaak krijgt?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Aan je avatar te zien, heb je toch echt iets anders in je mond :)

Het beste antwoord

Er kan zich een soort van electrolyse in je mond voordoen onder de invloed van speeksel. Helemaal als je ook nog amalgaam vullingen hebt. Er komen door het stukje metaal dan wat metaalzouten vrij en er loopt een klein stroompje. Dat geeft een rare smaak.
AWM
15 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Misschien omdat we als mensen niet gewend zijn om ijzer te eten. Daardoor lijkt deze smaak vreemd omdat we de smaak niet herkennen en kunnen plaatsen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wat je proeft zijn de achtergebleven wasmiddelen die niet van je rits label zijn gespoeld.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dezelfde smaak krijg je als je van die ouderwetse batterijen tegen je tong houdt. Dit is omdat er een stroompje gaat lopen. Dit is trouwens niet bij alle metalen zo, want bij het metalen bestek is dit doorgaans niet het geval.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dit zijn ijzer(metaal) deeltjes die los komen van het ijzer. Deze proef je en ervaar je als deze rare/vieze smaak.