Zijn er levensvormen die we niet zien vanwege de snelheid waarmee ze leven?

Er zijn diertjes op aarde die erg kort leven,een week ofzo en dan is het over.
Kunnen er levensvormen zijn die zo snel leven dat we het niet kunnen waarnemen?
Of zo langzaam dat we het niet opmerken? Bestaat er zo'n theorie?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ooit wat over gelezen, even zoeken.....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je bedoeld de Accelerati incredibilus, Velocitus tremenjus, Hot-roddicus supersonicus, Speedipus rex, Velocitus delectiblus, Tastyus supersonicus, Super-sonicus-tastius, Velocitus incalculii of de Ultra-sonicus ad infinitum
(ook bekend als Road Runner :) )
Reddie
11 jaar geleden
@RoepiRoepi, er gaat een wereld voor me open ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://www.youtube.com/watch?v=ihewOunI1X4
Een interessante documentaire met Richard Hammond die verteld over "The Invisible World" de wereld die wij niet zien omdat onze ogen informatie niet snel genoeg kunnen verwerken. Dit is misschien net iets anders dan waar jij naar zoekt, maar heel tof hoe dan ook. ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Woopsie, ik had de verkeerde video te pakken.
http://www.youtube.com/watch?v=oiz-BwT5wZU
Deze is het. ;)

Het beste antwoord

Ontdek een voorheen onbekende levensvorm die bestaat op onze planeet. Het gaat om de zogenoemde ‘rod’, ook wel skyfish of luchtvis genoemd.Deze wezens kunnen vooralsnog alleen met behulp van camera’s worden vastgelegd en bestudeerd. Volgens filmmaker Jose Escamilla vliegen ze te snel om met het blote oog te kunnen worden waargenomen.Volgens de ontdekker van deze levensvormen is het nog onduidelijk of ze etherisch van aard zijn en zich bevinden in een ander trillinggebied (buiten ons visueel spectrum), waardoor het menselijk oog hen niet kan oppikken.Tijdens de WK-wedstrijd tussen Duitsland en Spanje in de halve finale werd iets opmerkelijks gezien door een camera van het stadion in het Zuid-Afrikaanse Durban. In de 63e minuut van de wedstrijd is een wormachtig object te zien dat razendsnel door het beeld beweegt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee, dwz is nog nooit enige aanwijzing voor geweest.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het hangt wat af van wat je bedoelt met snelheid waarmee ze leven. Bewegingssnelheid of generatietijd.

elke levensvorm heeft tijd nodig om te groeien. Bacteriën kunnen, afhankelijk van soort en omstandigheid, in 20 minuten uitgroeien tot ze weer kunnen delen. Maar doe zijn dan wel uitzonderlijk klein en niet te zien. Maar dat is andersom dan jouw vraag: je ziet ze niet omdat ze zo klein zijn en omdat ze zo klein zijn, kunnen ze zo snel leven.
Aan de andere kant: als het groot genoeg is, kan iets heel langzaam verplaatsen, zonder dat het op valt. Zo bekeken leeft een gletscher, een duin, een rivier, het strand.
Dus kortom: behalve roadrunner op topsnelheid, denk ik niet dat zoiets bestaat.
Maar als er andere ideeën zijn; ik ben benieuwd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, daar bestaat geen serieuze theorie over. Zelfs als ze veel sneller of veel langzamer leven dan wij, zouden ze nog energie gebruiken, eten, sterven en restproducten achter moeten laten waardoor je bewijs zou kunnen krijgen van hun bestaan.
Er zijn wel veel leuke sf-boeken geschreven die ingaan op dit thema. Hele schaduwmaatschappijen die op dezelfde aarde leven als wij, maar om een of andere reden niet waarneembaar zijn. Leuk voor de gemiddelde huiskamerfilosoof!