Vraag over het hiernamaals:

Als bijvoorbeeld een familielid van jou overlijdt als jij 16 bent en jij gaat zelf dood als je 88 bent, en je gelooft in een leven na de dood en stel: (stel) je komt allebei in de hemel, ziet jou familielid jou dan als de 16 jarige van toen, of als de 88 jarige van de datum dat je overlijdt?, en als diegene jou ziet als die 88 jarige...dan herkent diegene je toch niet meer?

mijn vader is nl 13 geleden overleden, en die heeft mij als laatst in het leven gezien als 16 jarige, maar als ik over een x aantal ''bij hem ben''..zal hij mij dan herkennen?

(nogmaals: alleen als het zo zou zijn dat er een hiernamaals is, mocht je hier niet in geloven, doe geen moeite om te antwoorden)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.7K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cees idd...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dit vraag ik me ook al een jaartje af
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@cees: zoek een hobby

Antwoorden (7)

Ik heb weleens gelezen dat je een beeld krijgt van degene zoals jij hem of haar impreteert(schrijf ik dat goed?)Want het schijnt dat alles aangepast wordt aan onze denkpatronen .en dat alles energie is en hoe dat er uit ziet tja da s afwachten.

Toegevoegd na 1 minuut:
Maar ik zou er geen zorgen om maken want je vader is toch altijd bij je,dus hij ziet je groeien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is lastig bij een voorstelling van een hiernamaals waar je elkaar weer in menselijke gedaante terugziet.
Hoe zou dat dan gaan met mensen die bij hun overleden verminkt waren geraakt? Zijn die dat dan in het hiernamaals ook?
En als je met meerdere personen getrouwd bent geweest, b.v. omdat je weduwe/weduwnaar werd, wie is dan je partner in het hiernamaals?
Misschien zie je elkaar wel op een andere manier. Dat je vader jou ziet zoals je was toen je 16 was, en jij hem zoals hij was op de leeftijd dat hij overleed.
En dat je partner jou zou zien zoals je was toen je overleed. En jij hem misschien zoals hij was toen je verliefd werd.
Maar wat weet ik?

Toegevoegd na 20 minuten:
Zomaar wat associaties hierbij. In de film "What dreams may come" (met Robin Wiliams) komt een overledene in een hiernamaals waar hij zijn verwanten in eerste instantie niet herkent omdat ze een andere gedaante hebben aangenomen dan ze tijdens hun leven hadden.
In de film "Solaris" (dan wel het origineel van Tarkovsky) vormen de overledenen zich naar de herinneringen van de levenden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je lijf is slechts je uiterlijke verschijningsvorm op deze aarde.
Je lijf leg je af als je naar de andere kant gaat, naar die andere wereld.

Je bent wie je bent, en jouw vader kent jou. Of je nou 16 of 80 bent, jij bent jij.
Zoals jij ook je vader gelijk zal herkennen.

In deze wereld herkennen wij elkaar aan ons uiterlijk en onze stem.
In de volgende wereld herkennen we elkaar door de uitstraling en door ons gevoel.
Hoe de jaren jou getekend hebben zie je hier aan je uiterlijk, maar daar valt het volledig weg.

Je hoeft dus niet bang te zijn: Je vader zal je feilloos herkennen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat ben ik toch altijd onder de indruk van jouw antwoorden..........en wat kan ik mij toch vinden in jouw antwoorden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Weer een toppertje!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jeetje bedankt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
geweldig omschreven.... zo voel ik het nou ook!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
wat betekend hiernamaals? Ik geloof in reïncreatie of hoe die ook heet. Antwd op jou vraag is dan ziet die familielied jou als 16 jarige want als laatst heeft die jou als 16 jarige gezien. Maar dan is weer na de reïncreatie hé! Dus na iedereen weer wakker is geworden. Maar alleen als je inde hemel terecht komt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
He? Even pen en papier erbij, dan maak ik er een schemaatje van hoor....:-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
''hoe die ook heet?
''die familielied ''?
''Maar dan is weer na de reïncreatie hé!''?
''''....... HELP!!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
HAHAHAHAHAHAHA....dat wordt lachen in de hemel, of hoe die ook heet!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
JE WEET TOCH..........;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
chekrzzz we gaan tog allemaal branden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
praat voor jezelf
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Huh? We zouden toch gezellig gaan 'reincreeeren' of hoe die ook heet?
Had ik me net helemaal op verheugd! Of gaan we dan branden NA de 'reincreatie'?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zelfs na 4x lezen dacht ik nog huh..??!!?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toch knap geschreven... Hoop dat ie het zelf begrijpt. ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hebben jullie wel de vorige vragen van babbelfacie gezien?Dan verbaas je je toch niet meer! Maar hij (zij) bedoelt het wel goed!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haha Monique
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Monique, wat goed verwoord!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heb je helemaal gelijk in, misschien wordt er soms wel eens wat te gemeen gedaan tegen beginners..
Volgens de christelijke visie (Bijbel) krijgen we allemaal een nieuw lichaam (1 Kor 15 ev.) wat onstoffelijk is. Ik denk dat ook naast het christendom, wel meer mensen deze visie hebben.

Wat je je hierbij moet voorstellen is erg moeilijk, want dat impliceert dat je niet meer bestaat uit atomen, moleculen weefsels enz. Je zult er dus waarschijnlijk niet meer hetzelfde uitzien, als het zien zelfs nog een zintuig zou zijn.

Zou je elkaar dus nog kunnen herkennen? Misschien, je weet niet over welke zintuigen en kennis je dan zult beschikken. Bij zo'n ander leven kunnen we ons gewoon niks bedenken, we zullen 'blind' moeten vertrouwen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
''Volgens de christelijke visie (''....bladiebla.. *zucht* ik ga er niet vanuit wat er in een boek staat, als ik dat moet geloven gaat Puk ook naar Miep en Ot en Sien are having a Blast.... Ik ben op zoek naar antwoorden vanuit gevoel.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je kan ook respect tonen voor mensen met een christelijke visie. ookal heb je zelf een andere mening, oplk geeft ook antwoord vanuit gevoel, of t nou uit een boek komt of niet.
De stoffelijke vorm die je in dit leven hebt neem je niet mee naar het hiernamaals.
Veel mensen die bijna-doodervaringen hebben meegemaakt en aan de andere kant hun familieleden ontmoetten vertelden dat ze altijd hun vader,moeder, oma, opa enz herkenden ook al hadden ze die in hun leven zelfs niet meer ontmoet,
Stel je opa sterft voor je geboorte en wacht op je in het hiernamaals. Je zult hem herkennen aan zijn energie of uitstraling of je zult het gewoon weten. Je innerlijk, je geest zal hem gewoon herkennen.
Veel mensen vertelden ook dat ze een familielid herkenden,maar dan uit een eerdere periode van zijn leven, toen jij jonger was, of als hij gehandicapt was, hij bijvoorbeeld weer normaal kon lopen.
Andere herkenden iemand omdat hij of zij er hetzelfde uitzag als op de foto die genomen was lang voordat die persoon stierf.
Het blijkt uit al die verhalen dat er altijd herkenning zal zijn op een of andere wijze en dat dat altijd opgelost zal worden!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik denk dat je niet als je stoffelijke zelf herkenbaar bent maar in je zijn, je wezen
dus daarin herkent iedereen die belangrijk in je leven geweest is (en dus ook inmiddels overleden) je dan.