Nee, een permanente magneet verliest op den duur zijn kracht. Je kunt het vertragen door het magneetveld tussen de polen gesloten te houden. (bij een hoefijzermagneet met een plaatje metaal)
Je kunt het versnellen door de magneet flink te verhitten.
AWM
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee... Geef 'm maar eens een paar flinke meppen. Dan gaat de T-waarde al achteruit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een permanente magneet(dus niet verwarren met elektromagneet) kan zijn magnetische eigenschap snel verliezen, onder andere door sterke verhitting, stoten en demagnetisering met behulp van andere magneten. Onder normale omstandigheden vindt het verlies van magnetisme echter zeer langzaam plaats.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee niets is blijvend in het universum, zo ook dat magnetisme verwaterd en verdwijnt op den duur... Maar dat geldt dus voor alles, echt alles...