Welke vraag zou je op GV kunnen stellen om zeker te kunnen weten of iemand een hogere opleiding heeft gehad?

Dus een vraag waarop alleen iemand met een hogere opleiding het antwoord zou weten. Bestaan die?

Toegevoegd na 35 minuten:
Sommigen vragen zich af waarom ik dat zou willen weten.
Antwoord: Ik wil het helemaal niet weten.

Ik vraag me alleen af of je een vraag zou kunnen die alleen iemand met een hogere opleiding zou kunnen beantwoorden. Dus een vraag waarbij je dus danige kennis moet toepassen welk niet pasklaar op een site of via iemand te bevragen is.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik vind het überhaupt nep als je internet gaat gebruiken het is juist leuk om te zien hoeveel verschillende mensen weten. antwoord op je vraag weet ik niet

Het beste antwoord

Om dat uit te meten moet je veeeel meer data hebben dan 1 antwoord op 1 vraag. Met een statistische analyse over duizenden antwoorden kom je verder, mits je ook data hebt over duizenden andere mensen waarvan je weet dat ze hoogopgeleid zijn. En zekerheid krijg je niet, hoogop de indicatie dat die persoon kenmerken heeft die ook te vinden zijn bij veel hoogopgeleiden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

je zou het kunnen proberen, maar dan zal die wel door de moderator verwijderd worden denk ik. maar je krijgt de zekerheid toch niet want er zijn zelfs mensen met een nep-diploma had ik eens bij undercover in nederland gezien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je dat met slechts één vraag wilt weten, is dat deze:
"Welke opleiding heb je genoten?"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben benieuwd waarom je dat zou willen weten en waarom het eigenlijk van belang is.
Maar zeker weten doe je het natuurlijk nooit. Zelfs als er zo'n vraag zou zijn, dan kan die persoon dat altijd nog aan iemand anders vragen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom zou je dat willen weten?
Wat veranderd dat?
Als je specialistische vragen zou hebben, kun je daarvoor bepaalde websites opzoeken.
Verder is een van de charmes van goede vraag dat het niet gaat om opleiding of afkomst of eventuele intelligentie enz.
Iedereen mag en kan naar eigen vermogen antwoorden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat vind ik inderdaad ook de charme van goeie vraag, dat iedereen kan posten naar ervaringen en naar deskundigheid.
+1
Waarvan je het antwoord niet op internet kan vinden in ieder geval.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iemand met een grote interesse op een bepaald gebied , kan meer kennis in huis hebben als diegenen die er voor geleerd hebben, dus zegt een antwoord op die vraag niets
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik weet niet of het verschil tussen een autodidact en iemand met een hoge opleiding zo snel te filteren is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Realiseer je wel dat jij dan degene moet zijn met een opleiding die altijd hoger is dan die van de antwoorder.

Neem aan dat je wel wilt checken of het antwoord klopt.

En hoezo 'hogere opleiding'? Je kunt een neurochirurg vragen wat de afkorting www betekent en hij/zij zit je misschien glazig aan te kijken.

M.a.w. je kunt een opleidingsniveau niet bepalen door het stellen van een vraag.
14 jaar geleden
Er zijn mensen met een hogere opleiding, die heel goed zijn in hun vak. Op een speciefiek gebied. Naast hun werk kunnen het oppervlakkige mensen zijn, die niet geintereseerd zijn in nieuws, maatschappij e.d. Dus het opleidings niveau zegt niks over de algemene kennis.