Hoe communiceer ik de uitkomsten van de fiscale steekproef werkkostenregeling naar de belastingdienst?

Om gebruik te maken van de vaste kostenvergoeding in de werkkostenregeling dien je d.m.v. een steekproef aan te tonen dat de hoogte van de vaste kostenvergoeding aannemelijk is en van belang is voor de uitoefening van de functie van de werknemer. Ik heb gedurende drie maanden een steekproef gehouden voor vaste kostenvergoeding die werknemers ontvangen. Hoe moet ik de uitkomsten naar de belastingdienst communiceren zodat ik zeker weet dat ik gebruik kan maken van de vaste kostenvergoeding in de werkkostenregeling?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Je hebt gedurende drie maanden een aantal (of alle) werknemers die in aanmerking komen voor kostenvergoeding laten bijhouden welke kosten ze maken en tot welke bedragen. Je verzamelt al die gegevens die hieraan ten grondslag liggen: de bonnen, rekeningen etc. per persoon. Dan stel je op basis hiervan een kostenvergoeding vast. Alle gegevens die te maken hebben met het door jou gehouden onderzoek plus de wijze waarop jij die vergoeding hebt bepaald bewaar je als onderdeel van de loonadministratie. De gegevens moet je tenminste zeven jaar bewaren.
Je hoeft niets op te sturen naar de belastingdienst.