waarom duurt de post uit nederland naar duitsland zolang?

Ik woon 40km van de nederlandse grens in duitsland. Vaak duurt het meer dan een week voordat mijn post er is.
waardoor komt dat?
post uit duitsland naar nederland duurt ca 3 dagen

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vervoer
16.5K

Het beste antwoord

Veelgestelde vragen
De afdeling Post & Transport krijgt dagelijks vele vragen binnen over de postale dienstverlening binnen de universiteit. De meest gestelde vragen met hun antwoorden kunt u hier vinden.

Wat gebeurt er met mijn post als ik het inlever bij het secretariaat of receptie?
Hoe lang doet de post erover in Nederland?
Hoe lang doet de post erover naar het buitenland?
Kan ik ook aangetekende post versturen?
Kan ik ook postpakketten naar het buitenland versturen?
Kan ik ook koeriersstukken naar het buitenland verzenden?
Waar vind ik postcodes?
Hoe duur is het om mijn mailing te verzenden?
Ik wil graag gebruik maken van een antwoordnummer, hoe doe ik dat?
Ik verwacht een poststuk, weten jullie waar het is?
Ik heb iets per interne post verstuurd, maar het is niet aangekomen.
Ik heb een brief verstuurd, maar hij mocht niet verzonden worden. Kan ik hem nog terughalen?
Ik heb een poststuk verstuurd, maar het is niet aangekomen. Weten jullie waar het is?
Wanneer wordt de post opgehaald in mijn gebouw?
Ik heb nog een poststuk, maar de postronde is al geweest. Kan ik het nog langsbrengen?
Wat gebeurt er met mijn post als ik het inlever bij het secretariaat of receptie?
Van het secretariaat wordt de post naar de receptie van het gebouw gebacht. Daar wordt de post, afhankelijk van het gebouw, één tot drie maal dagelijks opgehaald. Op deze lijst kunt u zien wat de ophaaltijden zijn voor ieder gebouw. De post wordt afgeleverd bij de centrale postkamer, Stationsplein 240. Daar wordt de post gesorteerd, gefrankeerd en naar het postkantoor gebracht. Voor meer informatie over het aanbieden van post kunt naar de post versturen-sectie gaan.

Hoe lang doet de post erover in Nederland?
Als u uw post voor de laatste postrit hebt aangeboden, dan wordt die dezelfde dag nog aan TPG Post aangeboden. Circa 95% van de post wordt dan de volgende dag bezorgd. Kijk via de link voor meer informatie.

Hoe lang doet de post erover naar het buitenland?
Dit hangt sterk af van het land van bestemming en nog wat zaken. In de regel gelden de volgende overkomsttijden voor priority briefpost:

West-Europa 2-3 werkdagen
Overig Europa 3-6 werkdagen
Rest van de wereld 4-9 werkdagen
Standard briefpost doet er meestal dubbel zo lang over. Postpakketten worden wat trager bezorgd in verband met de douane-afhandeling. Voor meer informatie over overkomsttijden buitenland, klik op de link.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Post gaat van sorteercentrum naar sorteercentrum. Er is een goeie kans dat alle post die vanuit Nederland naar Duitsland wordt gestuurd, eerst naar Berlijn gaat, en daarna pas verder het land in. Posterijen zijn er goed in om te bezuinigen, dus meer dan 1 logistieke handeling per dag is haast niet te verwachten van hen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cryofiel
14 jaar geleden
Dat verklaart niet waarom het de andere kant op zoveel sneller gaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Andersom heb je een grote kans dat er meerdere sorteercentra zijn waarvandaan Duitse post rechtstreeks naar NL gebracht wordt. Duitsland is een stukje groter, en dat kan postbestelling vertragen.
Een brief vanuit de VS naar Nederland wordt gestuurd komt ook sneller aan dan een brief die binnen de VS blijft. Maar da's gissen. Wellicht heb je hier iets aan: http://www.deutschepost.de/
Buiten je postcodegebied duurt de post in NL al 2 dagen, omdat de post naar een sorteercentrum gaat buiten dat gebied. Dat zelfde zal ongetwijfeld in D gebeuren. Overigens vind ik 4 dagen niet lang. Een maand geleden stuurde mijn schoonzuster uit Ams een brief. Die is precies 7 dagen onderweg geweest. En de kerstgroet uit N. Dakota kreeg ik verleden week pas binnen, terwijl het adres OK was. Nou ja, er ligt in Amerika ook een Holland, dus....
Hoe dan ook, dat is pas lang.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En een CD uit Buenos Aires was er binnen een week. Er is geen peil op te trekken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bofkont!