Soms zie ik tijdens een autorit dat er zwarte vuilniszakken aan bomen en lantaarnpalen zijn gebonden gedurende een aantal kilometers, waarom?

Voorheen zag ik dat geregeld in Belgie, nu ook vaker in Nederland..altijd langs provinciale wegen.. Welk doel heeft dit?

Toegevoegd na 20 uur:
Dit is wat ik bedoel..echt elke boom of paal heeft als een soort vlag een zwarte vuilniszak hangen...kilometers lang... en ik ben e rnet weer langs gereden..er zijn geen wegwerkers aan de gang met ruimen....

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vervoer
5.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het lijkt erop dat een bepaalde dienst dat op hangt om te zien waar ze gebleven zijn met iets, maar ja met wat??

Antwoorden (4)

Dat zijn zakken waar men plastic afval in doet met de reden : omdat plastic zo licht is dan ze dan niet worden weggeblazen door de wind .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De wegwerkers verzamelen zwerfvuil op en verzamelen dat in zakken
Later worden die zakken opgehaald. (kan de volgende dag zijn)
Als je die zakken op de grond zou zetten zijn ze zo open gebeten door dieren. Ligt alles weer overhoop.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zijn bomen die beschadigd zijn door ongelukken,om te voorkomen dat schimmels en dergelijke zich in de wond vastzetten en van daaruit de boom verder aantasten word deze ingepakt in plastic zodat de boom kans krijgt om te herstellen,zie het als een pleister.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AlphaLimaSierra
14 jaar geleden
En de zakken aan de lantaarnpalen dan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dit is niet wat ik bedoel..echt elke boom of paal heeft als een soort vlag een zwarte vuiliniszak hangen...
De vuilniszakken zijn bedoeld als vuilnisbak voor de passanten. De zakken zijn makkelijker en goedkoper op te hangen dan echte vuilnisbakken. Het verwijderen als ze vol zijn is ook simpel.
AlphaLimaSierra