Bij wie kan ik de schade verhalen voor schade aan mijn achter ruitenwisser na de wasstraat?

Heb mijn auto gisteren door de wasstraat gehaald. Toen het programma was afgelopen stond mijn achter ruitenwisser niet meer hoe hij hoort te staan, er zaten nog vezels van de borstels in. Er hing geen waarschuwing dat de ruitenwisser in een plastic hoesje moet en deze werden ook niet aangeboden.

Het "armpje" waar mijn ruitenwisser aan vast zit is nu verbogen en zal waarschijnlijk moeten worden vervangen. Is de benzinepomp verantwoordelijk voor de schade, de fabrikant van de wasserette of is het gewoon dikke pech?

Toegevoegd na 25 minuten:
Ik zie als antwoorden "Dikke pech" omdat het op eigen risico is. Bij een garderobe staan ook vaak bordjes dat het management niet aansprakelijk is, je geeft je jas in bruikleen, degene die je jas aanneemt is daar dan verantwoordelijk voor!

Daarmee wil ik alleen maar zeggen dat een bordje niet altijd de wet volgt. Ik ga ook op eigen risico naar de supermarkt, wanneer ik dan bij een zebrapad wordt aangereden, ben ik niet verantwoordelijk...

Toegevoegd na 1 dag:
Het is inmiddels geregeld!

Ik heb contact gehad met de uitbater en de kosten voor de reparatie worden volledig vergoed. Met behulp van videobeelden hebben zij kunnen zien dat de schade voor de wasbeurt nog niet aanwezig was.

Bedankt voor het meedenken!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
4.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb je het uberhaupt gemeld bij de wasstraat?
Als je dit niet gedaan hebt en nog een paar dagen met een kapotte ruitenwisser door bent blijven rijden, heb je kans dat niemand je meer gelooft.
Sowieso is het verstandig het er met de medewerkers van de wasstraat over te hebben, wellicht kunnen zij je verder helpen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb het gelukkig meteen gezien en gemeld bij het loket.

Het beste antwoord

De directie van een autowasbedrijf kan niet elke aansprakelijkheid voor schade aan een auto die ontstaat tijdens het wassen afwijzen door een bordje op te hangen met ‘Wassen op eigen risico’. Zulke bordjes tref je dan ook niet aan bij wasstraten die bij de BOVAG zijn aangesloten. Die hanteren algemene voorwaarden waarin duidelijk staat opgeschreven wat klant en bedrijf over en weer mogen verwachten. Daarin staat ook een bepaling over schade. Die wordt vergoed tot een bedrag van maximaal € 4545,45, tenzij de schade ontstaat doordat de klant de instructies van het personeel niet opvolgt of het voertuig ongeschikt is om machinaal te wassen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

dat ligt eraan, als er wordt aangegeven dat de wasstraat op eigen risico is dan is het dikke pech, zo niet, kun je met ze om de tafel gaan, dus eerst goed kijken wat de voorwaarden van de wasstraat zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarschijnlijk bij niemand en inderdaad dikke pech. Er hangt wel ergens een bordje dat je de wasstraat op eige risico gebruikt. Helaas....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
U kunt de wasstraat aansprakelijk stellen. Bij een wasstraat moet u er vanuit kunnen gaan, dat u er met uw auto doorheen moeten kunnen gaan, zonder dat u of uw auto schade oploopt. Wel moet u natuurlijk de aanwijzingen van het personeel opvolgen.

U heeft uiteraard niks te maken met de fabrikant van de wasstraat. U doet zaken met de uitbater van de wasstraat en bij hem moet u de schade melden.

Schade melden dient ten spoedigste te gebeuren. Dit om discussies te voorkomen, of schade inderdaad in de wasstraat ontstaan is.

Schade melden kan mondeling. Noteer naam van de persoon, die u gesproken heeft.

Aansprakelijk stellen kan vervolgens het beste schriftelijk. Verwijs dan naar de reeds mondeling gemelde schade.
AlphaLimaSierra
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dankjewel! +1