Wat is wijsheid wanneer de OV-chipkaart niet uitcheckt bij de metro?

Wanneer je naar huis wilt, en de scanner op het metrostation verdomt het om je OV-kaart uit te checken, ben je sowieso 4 Euro kwijt. Echte kosten zijn: 1 Euro 80 cent (vaste route, paar keer in de week).
Je vecht nog eens wat met je kaart met de de scanner, maar ja, het sneeuwt, het vriest, en het kreng weigert de afmelding te accepteren. Weg 4 Euro.
Wat nu?
Ik weet één voor de hand liggende oplossing: volgende ritje zwart rijden, om het verschil een beetje te vereffenen.
Of kan dat netter? Kun je een burocratische procedure starten om je gelijk te halen en 2 Euro 20 terug te krijgen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vervoer
1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Had vanmiddag precies hetzelfde. Zelfs de GVB mannen noemde het 'een stom systeem'.

Het beste antwoord

Als je ooit tijd hebt kun je dit declareren bij je vervoersbedrijf. Vergeet dan niet om zsm een uitdraai te maken van je reis voordat die niet meer zichtbaar is. Je krijgt dan je 4 euro volledig vergoed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Newbee question: hoe maak je een uitdraai van je reis?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij zo`n automaat die meestal bij de metro staat. http://www.parool.nl/static/FOTO/pe/10/14/13/media_xl_161548.jpg Je hebt ze in A`dam en R`dam.

Andere antwoorden (1)

Maak een uidraai op het metrostation van je reis.
Dat doe je bij de oplaadpunten, leg je pas op de lezer van het oplaadpunt en kies uitdraai voor gereisde ritten.
Je krijgt dan het hele bedrag terug.

Toegevoegd na 8 minuten:
Met dit bewijs kun je een claim indienen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Duidelijk. En wat doe je als dit in de bus gebeurt, en je onder tijdsdruk (medepassagiers in je rug) zonder uitchecken hebt moeten uitstappen? Wachten op de volgende bus om te proberen uit te checken?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat werkt niet heb ik al een keer geprobeerd :p. Moet je precies het zelfde doen, het bedrag terug claimen.