wat betekenen de borden bij de kendeytunnel in antwerpen.?

bij de kendeytunnel in antwerpen staan er borden met een auto er op met daarboven een soort vlam met zwarte prikkels er in. wie weet wat dit betekent?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vervoer

Het beste antwoord

Het bovenstaande antwoord is niet geheel juist. sommige gevaarlijke stoffen mogen wel.

Volgende gevaarlijke goederen mogen nevenstaand verkeersbord C 24 B NIET voorbijrijden wanneer ze vervoerd worden in COLLI:

* die van klasse 1
* die van klasse 4.1 met classificatiecode D en DT
met UN nummers 2956,
3221 tot en met 3242 en 3251
* die van klasse 4.2
* die van klasse5.2

Gevaarlijke goederen mogen nevenstaand verkeersbord C 24 B NIET voorbijrijden wanneer ze in TANKS of LOSGESTORT vervoerd worden en minstens één van de volgende etiketten eisen:
2.1, 3, 4.1, 4.2, 4.3, 5.1 of 5.2

Toegevoegd na 2 minuten:
De gevaarsklassen zijn de onderstaande:

Klasse 1: Ontplofbare stoffen en voorwerpen
Klasse 2: De gassen
Klasse 3: Brandbare vloeistoffen
Klasse 4.1: Brandbare vaste stoffen, zelfontledende stoffen en vaste ontplofbare stoffen in niet explosieve toestand
Klasse 4.2: Voor zelfontbranding vatbare (pyrofore) stoffen
Klasse 4.3: Stoffen die in contact met water brandbare gassen ontwikkelen
Klasse 5.1: Oxiderende stoffen
Klasse 5.2: Organische peroxides
Klasse 6.1: Giftige stoffen
Klasse 6.2: Infectueuze (besmettelijke) stoffen
Klasse 7: Radioactieve stoffen
Klasse 8: Corrosieve (bijtende) stoffen
Klasse 9: Diverse gevaarlijke stoffen en voorwerpen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat er absoluut geen vervoer van gevaarlijke stoffen door de tunnel mag rijden.