Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat moet je doen wanneer je een ooievaar hebt aangereden?

Toegevoegd na 44 minuten:
Overigens heb ik _GEEN_ ooievaar aangereden. Alleen zag ik er 1 een kamikaze actie uitvoeren op een langsrijdende auto. Gelukkig was dit mis. Vandaar dat ik mij afvraag wat je moet doen wanneer het wel raak is.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vervoer
2.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

als hij dood is kan je niet veel meer doen.
betreft het de snelweg, en ligt het beest midden op de weg, geef het dan door aan rijkswaterstaat, die halen hem dan van de weg.
als het beest nog leeft, een dierenambu bellen.
bel 0900-0245 en je wordt met de dichtstbijzijnde ambu doorverbonden.
(Lees meer...)
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

ik zou als het erg is hem naar de dierenarts brengen zou ik met alle dieren doen of de dierenambulance bellen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oei........vandaar je vorige vraag ;-)
Een ongeluk is gelukkig in de meeste gevallen geen misdrijf (tenzij je veeeel te hard gereden hebt of straalbezopen achter het stuur hebt gezeten).

Als iemand je gezien heeft, zou je in theorie aangegeven kunnen worden (!) en een rechtszaak kunnen verwachten. Is er wel sprake van schuld, dan kun je eventueel een boete krijgen.

Neem voor alle zekerheid - zeker als het diertje nog leeft - contact op met een ooievaarstichting (link) of het plaatselijke vogel- of dierenasiel. Die moeten je zeker verder kunnen helpen.


Verder nog wat interessante linkjes naar aanverwante onderwerpen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Melden want volgens mij behoren ze tot een beschermde diersoort.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zelf zou ik alleerst kijken of het beest nog leeft. Zoja, direct naar de dierenarts.
In Zuid holland zit een ooievaarsdorp, het Liesveld.
Ik neem aan dat ze daar ook goed weten wat ze met een gewonde ooievaar aanmoeten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Weinig kans dat je dit lukt maar in ieder geval de politie bellen en erbij blijven.!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als het veilig is kijken of je het beest kan vinden zodat je weet of nog hulp moet regelen.
Is de vogel dood dan zou ik via de dierenambulance een melding maken zodat zij dat aan de juiste instantie kunnen doorgeven, mischien dat je in staat bent om een nummer van de pootring te noteren.
Als dat niet kan zou ik toch een dierenabulance of de politie (0900-8844) bellen voor een beter onderzoek.

Ik zou het overigens voor ieder dier doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kindje zelf afleveren...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding