Hoi, ik heb een kart met honda gx200 motor die stationar goed loopt, maar op het moment dat je gas geeft valt hij uit. Kan iemand mij hiermee helpen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
4.1K

Antwoorden (1)

Mogelijke oorzaken:

1. Dop van de benzinetank is verouderd en zuigt geen lucht meer aan, waardoor er een vacuum ontstaat in de tank. Oplossing: vervang dop.
2. Oliepeil is te laag of oliesensor (aan het einde van de gele kabel naar de motor) is vies/defect. Oplossing: olie bijvullen of oliesensor ontkoppelen en kijken of het dan wel loopt na gasgeven en anders schoonmaken of vervangen.

Succes.
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
bedankt voor je reactie!
kan er misschien ook iets niet helemaal in orde zijn met de carburateur?
BarendV
7 jaar geleden
Ik ga ervan uit dat je de carburateur netjes rijk hebt afgesteld en altijd goed leegpompt na de rit? Maar er kan inderdaad iets mis mee zijn. Is er rook? Toch maar rijker afstellen, sowieso beter voor de motor zelf. Veel te dure hobby.. ;)