Wat is er allemaal te doen in Praag?

Ik ga maandag met mijn vriend naar Praag.
tips?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
1.3K

Antwoorden (7)

niet om te spammen, maar in de capitoolgids vind je alles wat je wilt weten.

http://www.capitoolgids.nl/praag.htm
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
top +1
Praag is een hele oude en mooie stad. Je kunt er een tocht maken op de rivier of met de tram (soort tandradbaan) naar boven op de Petrin heuvel (met de mini eifeltoren) en daar picknicken. Schitterend uitzicht over de stad.

En loop zeker over de Karelsbrug.

Er zijn ook allerhande gidsen die je willen rondleiden. Dat is erg leuk.

Om je snel te verplaatsen zou ik de metro nemen. In combinatie met een dagkaart of drie dagen kaart.

Kijk ook zeker even op de startpagina van Dave Ruzius.

Toegevoegd na 1 minuut:
Zie ook de tweede link met wat je niet moet missen!

Toegevoegd na 10 uur:
Tip: neus ook op het Tjechië forum. Hierop staan alleen maar berichten van enthousiaste Tsjechie gangers. In de link het subforum over Praag!

http://www.tsjechie.net/board/f95.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben 'k van de zomer geweest; mooie stad, erg oud ook.
Wij hebben de Konginsroute gelopen. Erg mooie route. Deze route leg ten vroegere koningen en andere hoogwaardigheidsbekleders af als zij op bezoek gingen bij de koning in Praag.

Even 3 dingen die je écht niet over mag slaan!
- De Sint Karel's brug;
- Sint-Vituskathedraal (vooral van buiten van binnen vond ik hem tegen vallen...;
- Het oude stadhuis met het mooie uurwerk (als die slaat moet je er bij zijn!!).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je schijnt er tegenwoordig onwijs goed te kunnen winkelen! En voor nette prijzen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
leuke winkeltjes (zie foto)
de astronomische en gelijktijdig astrologische klok, genaamd (Orloj) (zie ander foto)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het Zwarte Theater van Praag.
Als het nog bestaat.
Een soort theatervoorstelling waarbij artiesten m.b.v. zwarte kleding op een zwarte achtergrond je allerlei illusies voortoveren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kijk eens op www.czechtourism.com/dut/nl/.../index.html