mijn dochter is op vakantie nu maar krijgt haar koffer niet meer open terwijl de cijfercombinatie goed staat wat kan ze doen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Vakantie
1.1K

Antwoorden (2)

Openbreken, openslijpen, koffer kapotslaan (die hard plasticcen). Alles nieuw kopen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Google het merk dan een YouTube filmpje hoe te openen . Bij mijn slot was er een truc .
ronron1212
7 jaar geleden
Geen antwoord
Soms draaien de draaischijfjes (waarop de cijfers staan) wel goed, maar gaan de palletjes aan de binnenkant van het slot niet mee. Dat gebeurt met name wanneer de koffer erg vol zit zodat er druk op het mechanisme staat.

Wat ze kan doen is de koffer zo neerzetten dat het cijferslot aan de bovenkant zit, en dan een paar keer de koffer redelijk hard op de grond zetten. Hierdoor zakt de inhoud naar beneden, van het cijferslot af.

Vervolgens druk zij of een reisgenoot de koffer goed aan, alsof hij nog open is en je hem dichtduwt. Zeg maar zodanig dat hij niet zou openspringen als hij niet op slot zou zitten. Op die manier haal je ook de "openspring-spanning" van het slot af.

Nu beweeg je elk cijfer. Je stelt ze stuk voor stuk in op een ander cijfer en dan weer terug op het juiste cijfer. Hiermee breng je alle palletjes van het mechaniek in beweging, en nu kunnen ze die beweging wél volgen omdat ze nergens meer klem zitten.

Als het goed is kan de koffer nu worden geopend, eventueel met wat morrelen, heen en weer bewegen van de deksel ten opzichte van de bodemplaat, enzovoort.

Lukt dat niet, dan zit er weinig anders op dan geweld te gebruiken...

Toegevoegd na 1 minuut:

Een andere vaak gemaakte fout is dat ze het cijferslot nu vanaf de andere kant bekijkt. Als de code bijvoorbeeld 246 is, en zij nu 246 instelt terwijl ze vanaf de andere kant kijkt, stelt ze in werkelijkheid 642 in - en dat werkt natuurlijk niet.

Dus als het bovenstaande niet werkt, laat haar dan voor alle zekerheid ook de omgekeerde code proberen.

Cryofiel