Wat is de moeite waard om te bezoeken in de Verenigde Staten?

Wat is leuk om te doen na 1 week New York?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
1.3K

Het beste antwoord

Na New York kan ik je Boston aanbevelen om nog een paar daagjes heen te gaan. Er is van alles te zien en te beleven - google maar even, het heeft een meer verstilde sfeer dan New York, je proeft veel amerikaanse geschiedenis (is één van de oudste steden) en als je in de herfst gaat (je schrijft niet wanneer je naar New York gaat) is de overweldigende kleurenpracht van de Indian Summer in New England iets, dat je nooit meer zal vergeten - auto huren, en genieten, na het hectische steden-geweld. Ook langs de kust zwerven is een echte aanrader.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Las Vegas!!! Sin City!

Een waanzinnige stad die je echt een keer gezien moet hebben!!!

Moet je wel eerst een binnenlandse vlucht boeken, maar het is een heel interessante stad!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niagra Falls, Washington, Chicago, Gran Canyon, Las Vegas (laatste 2 liggen wel erg ver weg dan)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben heel blij dat wij tijdens onze reis door de VS ook Washington D.C. hebben bezocht. Je vindt daar oa. het Capitool, het Witte Huis, the Smithsonian, de grote monumenten voor presidenten, Vietnam en Korea, en Arlington National Cemetery.
Een must dus als je geïnteresseerd bent in de geschiedenis van de VS.

Wij zijn met de trein van New York naar Washington gereisd, duur circa 3,5 uur, heel relaxed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je het goed gedaan hebt, ben je (heel) erg moe van de vele indrukken die je opgedaan hebt en moet je even de rust opzoeken. Bijvoorbeeld een nationaal park.
Ik vond Bryce Canyon geweldig en ook Monument Valley.
Maar wellicht wil je niet te ver vliegen. Niagara Falls zijn ook prachtig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien een bezoek aan Philadelphia. Belangrijke stad voor de Amerikaanse geschiedenis. Zesde stad van het land en bovenal vanaf NY redelijk goed te bevliegen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben het met Beemertje eens. Las Vegas is TOP! Als je daar dan toch bent ook even een helicoptervlucht boeken naar The Grand Canyon. Is ook goed betaalbaar en echt overgetelijk! In Las Vegas moet je echter niet te lang zijn. Paar dagen is voldoende.
Goeie reis!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben een aantal keren in de VS geweest, maar als ik terug keer dan is het maar voor één ding: het Burning Man festival in Nevada. Dat festival, in het midden van een verlaten woestijn, maakt de rest van de VS (veel te veel highways met shoppingmalls en Burger Kings) meer dan goed. Dit jaar van 31-8 tot 7-9. Hieronder een link naar de website. Kijk vooral eens naar de foto's, je ziet daar dingen die je nergens ter wereld kan zien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je het kunt regelen, ga een weekje naar Hawaï.
Toeristisch maar ozo mooi en exotisch.
Prachtige stranden. Hele aardig mensen. Een heel andere wereld!
Prachtig is de vulkaan op het eiland Maui en daar de zonsondergang zien. Super!
Zeker na New York, wat ook prachtig is, is Hawaï een mooie tegenhanger na The City That Never Sleeps.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik raad je aan je beslist te orienteren op een nationaal park dat in je reisbudget en -tijd past. En eigen vervoer te regelen (motorhome?). Helaas ken ik deze parken aan de Oost-kant, maar in Texas heb je ook een hele mooie (naam kwijt), maar dan zit je al een heel eind van NY.
Niagara Falls, okee, maar ik vond het niet "je-dat".
Oost-kant: Mono-lake, Death-valley, Yosemite, Yellowstone, Brice-canyon, Grand Canyon, de Red Cedars.
Las Vegas; ach, je moet er van houden en geld kwijt willen raken voor de 'fun'. Je kunt er beregoedkoop eten! (1 dollar), maar het is allemaal 'omhooggestampt' uit het woestijnzand, en het heeft 'de naam'.
Ga in NY ook vooral naar het National Museum of History.
En inderdaad: Washington DC is de moeite waard met oa het Lincoln-monument. Nog een beetje cultuur.
Heel veel plezier toegewenst, en heerlijk de mogelijkheid te hebben! Ik hoop dat je een geweldige tijd hebt.
Amerikanen zijn doorgaans erg gesteld op toeristen van 'the old continent'.