Klopt het dat je met een reisverzekering vaak dubbel bent verzekerd?

Hoorde dit laatst: je gewone zorgverzekering dekt vaak al een deel ook als je in het buitenland verblijft. Zeker als je bijv een AV top verzekering hebt.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

Ik werk zelf in de verzekeringswereld maar een reisverzekering is wel belangrijk. Het klopt dat de ziektekostenverzekering een hoop dekt, maar dat hoeft echt niet alles te zijn. De reisverzekering dekt alles wat de ziektekostenverzekering niet dekt. De ziektekosten in bijv. Amerika zijn ongeveer 3x zo hoog, de ziektekostenverzekering zal niet alles dekken (lijkt mij). Dus de reisverz. is voor de kosten die de ziektekostenverz. niet dekt.

Overigens heb je ook wintersportdekkingen, voor als je met de banaan van de piste moet of opgehaald moet worden per helikopter (de kosten daarvan gaan per minuut dus dat is heel duur!). Ook dit zal een ziektekostenverzekering niet dekken.

Overigens ben je niet alleen voor ziektekosten verzekerd maar ook voor bagage, vertraging, documenten, geld, etc.

NB: Dit verschilt wel per verzekering!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Een reisverzekering dekt meer dan alleen je evt. ziektekosten : ook diefstal van je bezittingen, of het zoekraken van een stuk bagage wordt gedekt. Bovendien doe je soms dingen in je vakantie, die je zorgverzekering níét dekt :skiën, snowboarden, duiken, paardrijden, parachutespringen, zweefvliegen : risicovolle vakantie-bezigheden zijn vaak niet gedekt, en moet je extra afsluiten bij je reisverzekering. Ook moet je goed checken, of 'terugbrengen naar Nederland' wel opgenomen is in je zorgverzekering : als je dit niet gedekt hebt, en je moet bijv. met een gipsvlucht naar huis, heb je een goede reisverzekering nodig, of een wel érg dikke portemonnee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Houd er wel rekening mee dat niet alle reisverzekeringen een medische dekking hebben! Mocht je dat willen, dan betaal je extra premie, afhankelijk van het dekkingsgebied (Europa of Wereld).

Een aantal zorgverzekeraars keren maar 200% van het maximale Nederlandse tarief uit. Daar ga je het niet mee redden in bijvoordeeld de VS of Dubai.

Je zegt het in de toevoeging bij je vraag, je zorgverzekering dekt ook vaak een DEEL. Dus niet alles! De kosten voor een spoedeisende ingreep in de VS of Dubai kan oplopen tot bijna 800% van het maximale Nederlandse tarief!

Dan is een doorlopende reisverzekering met medische dekking voor €10,00 extra per maand een stuk beter te overzien dan een nota van een paar duizend Euro!