Waar kan ik met mijn speelgoed naar toe?

Ik heb heel veel speelgoed waar de kinderen helemaal niks meer mee doen. Ik verkoop regelmatig spulletjes via Marktplaats, maar ik heb ook veel losse spullen zoals; autootjes, poppetjes, zandbakspullen, boekjes, knikkers, spelletjes enz. enz. Ik heb het ook wel eens naar de plaatselijke kringloopwinkel gebracht, maar ik vind dat zij de spullen veel te duur aanbieden, aangezien deze winkels in eerste instantie toch voor de minima bestemd zijn. Er is hier in de buurt iemand die van alles naar Roemenie brengt, maar die wil niks van hard plastic, alleen knuffelbeesten enz. Iemand een idee?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
10.7K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed hoor dat je aan anderen wil denken. +

Het beste antwoord

Je zou het eens bij basisscholen, kinderopvang, creche e.d. bij jouw in de buurt kunnen proberen.
Die kunnen er echt enorm blij mee zijn.
Je zou zelfs naar een asielzoekerscentrum kunnen gaan. Die mensen hebben helemaal niks terwijl ze hier wachten of ze mogen blijven of terug moeten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat asielzoekerscentrum vind ik een hele goeie! Thanks.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb vrijdag een afspraak bij het AZC om alles langs te brengen. Bedankt voor de tip!

Andere antwoorden (16)

Wat dacht je van het goede doel?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is er een basisschool in de buurt die dit heel graag van je wil hebben?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kindertehuizen b.v
misschin de voetselbank als extratje voor de kinderen voor kerst ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De voedselbank..dat wilde ik ook zeggen...goed antwoord+
Buurkinderen, leger des heils, Koninginnedag, daarnaast zijn er genoeg doelen die speelgoed sturen naar 'arme landen'.
Je kan het ook nog altijd als oud plastic inleveren, dan word het gerecycled.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Speelgoed mag niet naar plastic recycle. Staat op de site van Plastic Heros; Wat niet;
Andere plastic producten en gebruiksvoorwerpen
tuinstoelen, speelgoed
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ok, wist ik niet.
misschien is gratis af te halen iets voor je ?
14 jaar geleden
Verkopen op Ebay of marktplaats.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gezinsverpleegkundigen kennen ook vaak kinderen die er heel blij mee zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad die komen ook bij gezinnen die het niet breed hebben + was van mij (ook voor vele anderen +jes)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, ook een goed idee.
In veel supermarkten heb je een bord waar je kaartje op een bord een kaartje kunt achterlaten.
Je moet wel steeds even controleren om men de kaartjes meeneemt, vanwege het telefoonnummer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het leukste is om je spulletjes naar een kinderdagverblijf te brengen. Ik weet uit ervaring dat die er altijd erg blij mee zijn!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn in Nederland overal weggeefwinkels. Dit zijn winkels waar mensen die het financieel niet makkelijk hebben, spulletjes kunnen halen. Ik heb gehoord dat deze winkels het op dit moment niet makkelijk hebben omdat er weinig naartoe gebracht word.
Ik denk dat je, zeker in deze (kerst)tijd een heleboel mensen een plezier doet hiermee.
Ouders die hun kinderen ineens WEL een kerstcadeautje kunnen geven. Lijkt mij een prachtige bestemming voor dat speelgoed.

www.weggeefwinkels.nl/

Misschien zit er wel een bij jou in de buurt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je dit naar de voedselbank zal brengen komt het bij kinderen terecht die niet veel hebben en toch een kadootje met kerst krijgen.

Weet zeker dat dit een hele goede bestemming zal zijn. Een klein kadootje tussen het eten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat dacht je van creches of na-schoolse opvang en zo.
Zij kunnen het best gebruiken!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Elke gemeente heeft een St- Vincentiusvereniging. Zij kennen de arme mensen van je gemeente en brengen daar dan kleren, voeding, ...
Een CKG kan ook altijd speelgoed gebruiken en ook zij kennen gezinnen die het nodig kunnen hebben.
Zoek eens op internet: www.ckg.be en ik heb toch ook eens een lijst gevonden van st vincentiusvereningen en contactpersonen via Google.

Veel succes ermee!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Marktplaats is vaker een goeie.

En anders is het altijd goed spul voor een rommelmarkt/garden sale! Ga op Koninginnedag lekker met een kleedje, alles gesorteerd? (Een stapel boeken, een schaal knikkers etc.)
Ik verwacht dat het dan gauw weg is!
(Alleen duurt 30 mei nog zo lang!)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet niet waar u woont, maar mijn moeder organiseert vaak garageverkopen. wij wonen in de buurt van rotterdam. Wij verkopen voor het goede doel komera.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoi Tinkerbell, ik woon in Limburg, maar evengoed bedankt voor de tip. Ik heb inmiddels al een hele boel goede ideeen gekregen waar ik zeker iets mee kan.
Het hangt er vanaf waar jij het meeste mee hebt.Ziekenhuizen kunnen altijd speelgoed gebruiken, voedselbanken ook en waaraan ik ook denk is jeugdzorg kinderen zitten daarin gezinnen en hebben dan haast geen speelgoed tot hun beschikking.En ga ook eens bij martktpaats kijken wat er gevraagd wordt dus niet aanbieden maar kijken wat de mensen zoeken.succes ermee.