Kun je absoluut er zeker van zijn uit eigen ervaring dat je geboren bent?

En moet je maar gewoon aannemen dat het klopt dat je op die en die dag, daar, zo laat geboren bent?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Klopt je moet het maar aannemen dat het klopt wat er in je geboorte-akte staat... Ik kan op geen enkele manier zeker weten dat ik geboren ben, het zou zo maar kunnen bestaan dat ik nooit geboren ben, omdat ik dat zelf uit eigener ervaring niet natrekken kan...

Ik weet ook wel dat ik geboren ben, maar ik kan het niet aantonen...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (14)

Mijn vader zei altijd dat ze mij tussen de bloemkool hadden gevonden. Dus dat was veel huilen vroeger als kind...

Ik ga er van uit dat de datum en het tijdstip kloppen die op mijn geboorte acte staat...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je hebt geen herinneringen aan je geboorte maar je kunt je geboorte wel ervaren. Door hypnose, rebirthing. Datum, tijd en plaats zijn dan echt niet belangrijk
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik heb in ieder geval geen herinnering aan mijn eigen geboorte...dus ga ik maar af op wat de mensen die het zich wel menen te herinneren zeggen...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Begrijp niet dat mensen dit nu een goede vraag vinden, nee je kunt er niet zeker van zijn uit eigen ervaring maar als je overal maar aan moet gaan twijfelen dan heb je denk ik een bar vervelend leven.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wat voor een voor- of nadeel zou je er van hebben als je een week later als geboren bent aangegeven? Niets toch. Je kunt er dus (zo goed als) zeker van zijn dat je bent geboren op de datum die op je paspoort staat :)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik vraag mezelf dit ook wel eens af omdat ik geadopteerd ben, maar wat doet het er eigenlijk toe?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Tja ik zou zeggen: "Je was er zelf bij toch?" :)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
nee ik geloof het ook niet vooral het jaartal ook niet waarin ik zou zijn geboren....ik voel me soms wel 100..;-)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
time flys when ur having fun ehhh :)
maarre, wat een rare vraag :d
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Jij zegt iets over mijn vraag, ik zeg iets over je antwoord... :-)
Al voel ik mij soms een stuk ouder dan ik ben...
ik geloof wel dat ik 18 ben hoor.

Dus: Ja, daar kun je wel zeker van zijn.
Ik ben er in iedergeval zeker van.
Zolang mijn ouders niet verhalen beginnen te vertellen over het perongeluk omwisselen van baby's..

Moet 't helemaal goed zijn gekomen! ;)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Naarmate ik ouder word komen er soms flitsen van beelden maar vooral van gevoel, die te maken moeten hebben met mijn geboorte, zelfs van daarvoor! Tot nog toe kan ik er nog niet zo veel mee, maar bepaalt gevoel wordt wel steeds sterker, herkenbaarder. Het lijkt soms op een soort heimwee naar geborgenheid, een heimwee naar vroeger, voor de geboorte.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je je ouders al niet meer kunt geloven?

Ik heb wel eens verhalen gehoord van vaders die
een verkeerde geboortedatum aan de gemeente
doorgegeven hebben. Te veel gedronken na de
bevalling en in beschonken toestand aangifte
gedaan. Kom dan maar eens achter de echte waarheid.

Toegevoegd op 22-04-2009 11:22:35
Uit eigen ervaring kun je daar niet over vertellen.
In hypnose-sessies kunnen ze schijnbaar wel terug
naar je geboorte (en er voor!)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
klopt helemaal... dank je...
Ha, die Xinix;

Van mijn geboorte zelf heb ik geen beeld. Mijn vroegste herinnering is van een klets op mijn blote kont van een vrouw met een wit schort, ik heb me daar toch een keel opgezet. Mijn geboortedatum, daar vertrouw ik mijn vader wel in. Trouwens, al had ik in die eerste minuut wel toevallig als eerste een kalender gezien, ik had toen nog niet geleerd om dat ding te lezen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk dat we met de mensen die hier nu antwoorden hebben gegeven een belangrijk gezamelijk probleem hebben gevonden: Er was schijnbaar nog geen foto of video camera aanwezig. Immers daarmee staat toch vast welke datum het is? Verder is het volgens mij een beetje: 'zoals de waard is vertrouwd hij z'n gasten'. Met andere woorden, als je vindt dat je geen vertrouwen kunt hebben in de mensen die om je geven, ben je dan eigenlijk het vertrouwen in jezelf kwijt?

Natuurlijk herinner je je weinig van je eigen geboren en het feit dat je al sinds zeer jonge leeftijd denkt, voorkomt dat je zou gaan geloven dat je de wereld en jezelf alleen maar zelf hebt bedacht. Je kunt er absoluut zeker van zijn (zonder eigen ervaring) dat je geboren bent.