De meeste vrouwen zijn gevoelsmensen.
De meeste mannen willen alles verklaren.
Mannen ervaren een bezoek aan een medium als een zwakte van hun zelf, ze laten zich niets vertellen, ze weten het zelf wel.
Allemaal onzin, flauwekul, oplichters zijn het.

Totdat ze met een stevige burn-out bij mij terecht komen.
Hun geweldige wereld om hun heen is gekrompen, tot minder dan hun eigen gezin, de pillen van de dokter helpen niet echt, hun vrienden zijn opeens spoorloos, hun vrouw begrijpt ze niet meer, ze worden uitgekotst door de maatschappij, de zelfde maatschappij waar ze aanzien hadden, waar ze belangrijk waren, bijna onmisbaar!

De meeste vrouwen trappen wat eerder op de rem als het niet goed gaat, ze laten de hulp wat makkelijker en eerder toe, het sluit vaak naadloos aan bij hun eigen gevoel, denk niet dat hun problemen minder zijn als bij de mannen, maar ze laten gemakkelijker hun emotie zien, iets wat bij de meeste mannen ondenkbaar is.
Het laten zien van je emotie, kan een opening maken voor herstel, vrouwen voelen zich meer waardevol bij het spirituele, ze hoeven niets te bewijzen, dat is vaak iets van de mannen, het is vaak al hun ding, ze vinden er troost en inzicht en als ze er beter van worden, wat geeft het dan nog hoe het heet of hoe het werkt, alleen resultaat is dan wat telt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi gezegd Ed!

Andere antwoorden (7)

Omdat vrouwen daar meer open voor staan dan mannen
mannen zijn nuchterder omtrend spirituele mediums

Toegevoegd na 21 seconden:
mannen geloven niet zo in die dingen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
m.i geloven ze er wel in maar het wordt geassocieerd als zijnde 'zwakte'. Een man vraagt toch niet, hij 'weet' (?) 'de weg'...
Omdat vrouwen goedgeloviger zijn misschien?
Of hebben vrouwen misschien meer op met spirituele denkbeelden. We weten dat een vrouwenbrein anders in elkaar steekt,dan dat van een man,dat zou eventueel de oorzaak kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat vrouwen "zweveriger"zijn dan mannen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Moet 'zweveriger' niet 'intuïtiever' zijn, minder gêne?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gloof het niet. Maar ieder zijn mening.
Daar zijn een paar redenen voor.

In een medium moet je geloven. Vrouwen zijn goedgeloviger dan mannen - zie het antwoord van Rotaluclac in de Bron hieronder.

Je moet je helemaal overgeven aan een medium. Niet meer kritisch zijn, jezelf vergeten inclusief je eigen kritische houding; je moet er gewoon helemaal voor gaan. Daar zijn vrouwen eerder toe geneigd dan mannen.

Een medium roep je in wanneer je hulp nodig hebt. Vrouwen gaan eerder dan mannen over tot het inroepen van hulp van iemand anders.

Veel hulpvragen komen voort uit piekeren en de bijbehorende onzekerheid. Vrouwen zijn veel sterkere piekeraars dan mannen, en vrouwen voelen zich eerder onzeker dan mannen. Een medium kan helpen bij het oplossen van de onzekerheid en het piekeren.

Vrouwen lossen hun problemen op door erover te praten. Ze verwachten van de hulpgever een luisterend oor en veel, heel veel woorden. Een medium is daar heel goed in. Mannen daarentegen lossen problemen op door de problemen te lijf te gaan. Mannen willen niet praten, maar iets *doen*. Dat kan een medium niet.

Ziehier een aantal redenen waarom vrouwen eerder naar een medium gaan dan mannen. Veel van die redenen zou je, als je wilt, als negatief kunnen interpreteren. Tja, die interpretatie is ieders eigen keus. Wat dat betreft ben ik erg mannelijk: als iets zo is, dan zeg ik dat ook gewoon, zonder er met veel woorden omheen te draaien. ;-)
Cryofiel
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is verstandig niemand op zijn woord te geloven, dus ook een medium niet. Daarbij is het zeker niet zo dat je je helemaal dient over te geven. Onzin. Blijf te allen tijde kritisch! Je antwoord ademt "zelf geen ervaring met het onderwerp" uit. Waarschijnlijk heb je je een overtuiging gevormd uit eerdere antwoorden en reacties aangaande dit onderwerp. Nogmaals, het is en blijft de verantwoordelijkheid van de hoorder wat hij met het aan hem toevertrouwde doet. Uit interesse: ben jij een vrouw?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik begrijp het.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is een wezelijk verschil te oordelen uit de ervaringen van de ander of uit eigen ervaringen, verder vind ik er veel goede dingen in terug komen, alleen suggereer je dat het alleen mogelijk is zonder je eigen kritisch op te stellen, maar dat is wel goed mogelijk, liever zelfs, dat maakt alles duidelijker en transparanter.
Cryofiel
14 jaar geleden
Ervaringen zijn ervaringen, denk ik. Of een ander ze nu heeft, of jijzelf, of beide. Ervaringen zijn een beginpunt. Ze kunnen wijzen op iets dat in de werkelijke wereld gaande is, ze kunnen ook wijzen op een eigenschap van de menselijke hersenen. Laten we niet bij voorbaat al één van beide wegen afsluiten, maar ons openstellen voor beide mogelijkheden. Mijn ervaring (jawel) is dat het niet op prijs wordt gesteld als je je kritisch opstelt. Of je er nu over praat op een verjaardagsfeestje, of met een medium of een mediumbezoeker praat - zodra je probeert je kritische ideeën te opperen, wordt meteen de deur dichtgesmeten. Ook al probeer ik het vragend te doen - die deur gaat dicht. Mijn ervaring is dat kritisch opstellen mag, op voorwaarde dat je niet kritisch bent. Tja.
Vrouwen zijn vaak wat meer verbonden met hun innerlijke zelf.
Ze gebruiken meer hun intuitie, en zijn gevoelsmatiger veel verder dan mannen. (niet altijd het geval).
Er zijn vrouwen die boven hun zelf kunnen uitstijgen om hun kind te kunnen helpen.
Daardoor zullen ze denk ik wat sneller naar een medium kunnen gaan.
Toch denk ik dat het beste medium hun eigen ik is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lieve jij,
Lieve andere mij,

Is het wel zo dat er over het algemeen meer vrouwen dan mannen naar een spiritueel medium gaan?

Ik durf dat te betwijfelen.
Misschien is dat ooit wel zo geweest doch de dag van vandaag tel ik minstens evenveel mannen als vrouwen in mijn spiritueel-medium-netwerk.

De vraag die ik me hierbij ook stel is de volgende.
Wat is een spiritueel medium?
Is er hoe dan ook iets of iemand die geen spiritueel medium is?
'Alles wat is' is spiritualiteit en 'alles wat is' is onderhevig aan spirituele groei. Want wat is spiritualiteit of spirituele groei anders dan het zich bewust worden van de samenhang en de synchroniteit van alles, alsook het aanvaarden van de absolute gelijke energetische waarde van alles?
Het is niet omdat het ons 'nog' niet duidelijk is op welke manier iemand met spiritualiteit bezig is dat die ander er niet zou mee bezig zijn. Ons reis-tempo verschilt en daardoor verschilt ook onze perceptie.

'Het Leven' is nu eenmaal een non-stop bewustwordings-reis of een non-stop herrinerings-reis en dus is alles wat tot dit leven behoort onderhevig aan de energie-uitwisselingen die deze spirituele reis mogelijk maken.

Er is niet iets wat niet onderhevig is aan spiritualiteit, er niets dat niet even onderhevig is aan het ene net als aan al het andere. Er is slechts één-heid die zich in veel-heid en/of verscheiden-heid getransmuteerd heeft. Jij bent een getransmuteerde ik en ik ben een getransmuteerde jij en 'alles wat is' is een transmutatie van elk-ander, zo zal gaandeweg duidelijk worden voor iedereen.

Binnen de illusie van dit transmutatie-energie-spel zijn wij vanuit de transmutatie 'Mens' via de Glimlach Universeel waarneembaar met elkaar verbonden.

Alles is mede door ons in scène gezet en dus voorbestemd en zodoende ook goed zoals het is, wij zijn perfect op schema volgens het Perfect Kosmisch Plan.

Liefs en Big Smile van me

Gerda Maria Hendrickx
Glimlach-f-Luisteraar
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zucht
Vrouwen die ongelukkig zijn in de liefde zoeken het bijvoorkeur bij een spiritueel medium.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cryofiel
14 jaar geleden
;-) Aangezien mediums niet zijn georganiseerd, zijn er maar al te veel mediums die graag willen voorzien in de behoeften van die vrouwen... Eigenlijk heel triest.