Hoe komt het dat je soms in een bepaalde ruimte niet kunt slapen?

Wij logeren heel vaak in de weekenden..En er is een kamer waar ik nooit slaap! sterker nog ik ben als ik doodmoe ben, na 10 minuten weer helemaal fit en eventueel nuchter;-) als ik daar moet slapen.
Hoe kan een bepaalde ruimte zoveel invloed hebben daarop?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
7.4K

Het beste antwoord

Ja dat kan, jij jokt toch niet, dus dan bewijs je toch zelf dat het zo is...

Maar je wil weten waarom dat dat zo is, de chauffeur is zo onveilig dat die zijn auto niet mag verlaten... Hij beschermt de auto voor kwaad, wees maar blij en kom daar niet meer, luister naar je chauffeur...

Dus maak je turbo-naps, heel goed...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 dank je XiniX
rose
14 jaar geleden
Plusje van Rose

Andere antwoorden (8)

Dat kan ook eigenlijk niet. Normaliter niet. Maar ik zie dat je je vraag in het kader van de spiritualiteit stelt en dan kan het weer wel. Want dan kan dus opeens alles.
Ik wil je een welgemeend advies geven, want deze kamer is goud waard. Door zijn bijzondere krachten is hij te verhuren aan mensen die een intensief beroep hebben, zoals chirurgen, piloten en Formule-1 rijders. Die zouden er heel wat over hebben om na 10 minuten weer een heel etmaal te kunnen doorgaan.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Antwoordman...Waarom zo een antwoord geven?
Sla deze vragen a.u.b. over!
Je begint vervelend te worden..
AWM
14 jaar geleden
Deze website is van iedereen voor iedereen. Je kunt hier niet uitkiezen wie er antwoord geeft. Ook al zou je dat graag willen.
Cryofiel
14 jaar geleden
Antwoordman drukt zich nogal, eh, "sterk" uit. Maar lees eens door zijn uitdrukkingswijze heen. Zie de onderliggende boodschap. Probeer de toon van zijn boodschap te negeren, probeer de inhoud te zien. Wat vind je daarvan? Heeft hij dan niet gelijk? Zo nee, waarom niet?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat weet ik!
Deze website is er niet om mensen belachelijk te maken in ieder geval!! Daar heb je het GVF al voor...
Dus als je niks zinnigs weet te zeggen, kun je het ook beter niet doen.. En je zegt ook al zou je dat graag willen..Jij weet helemaal niet wat ik graag wil!
Je kent helemaal niks van mij..
AWM
14 jaar geleden
Dank je Cryo. Eindelijk iemand die me begrijpt. Ik wil de gelegenheid nemen om dit opzicht mijn Grote Leermeester XiniX te citeren, die immers zegt:
"Want als je geen angst hebt en niet slijmt en gewoon antwoord, dan krijg je natuurlijk onbegrip, omdat je antwoord kan afwijken van wat gangbaar is…"
Los van de taalfouten, mijn motto.
Cryofiel
14 jaar geleden
@sharona, je reageert op de door jou ervaren negativiteit door nog meer negativiteit te spuien. Is dat de goede weg? Als je je voelt aangevallen door Antwoordman, dien hem dan op een nette manier van repliek. Geef netjes aan dat je niet bent gediend van zijn belerende toontje. Zo kom jij veel sterker over, en buig je negativiteit om naar positiviteit. Van vijandschap naar samenwerking. Nu laat je je door anderen sturen. Neem liever zelf het stuur ter hand. Terwijl je dat doet, is er niets dat je belet in te gaan op de inhoud van Antwoordmans boodschap. Nu richt je je alleen maar tegen de toon, en laat je de inhoud ongemoeid. Alsof je het daar mee eens bent...
AWM
14 jaar geleden
Dank je Cryo, ik stel je bemoeienis echt op prijs.
Toch zegt iets me dat ik kan fluiten naar het 'beste antwoord' :(
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Cryofiel..Dat had ik inderdaad beter op een nettere manier kunnen zeggen tegen antwoordman..Maar ik had het ook nog veel minder net kunnen doen..;-) @Antwoordman..Toch wel bijzonder dat je aanvoelt dat je geen beste antwoord krijgt;-P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hee @Cryo...
wat zie ik nu. Werp jij je op als woordvoerder voor A-man?
Een stuk makkelijker dan zelf ergens op reageren, niet?
Ik vraag mij altijd af wat er dan in zo"n kamer gebeurd is.
Negatieve gebeurtenissen uit een (ver) verleden kunnen er voor zorgen dat jij er niet kan slapen, omdat die negativiteit er nog steeds hangt, en jij daar gevoelig voor bent.
Wat je wel kunt doen, is de kamer zuiveren.
Visualiseer licht en liefde en vervul in gedachte de hele kamer daarmee.
Zie er op toe dat al het duister en donker vertrekt.
En je zult zien dat je daar beter kunt slapen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien is het Feng Shui energie niet oke??
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat kan te maken hebben met aardstralen.

Als je het bed naar een andere plaats in de kamer kunt verplaatsen zou dat al effect kunnen hebben.

Het kan ook zijn dat er heel dicht in de buurt een telefoonmast staat, en dat je overgevoelig bent voor de straling die daar vanaf komt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Maar dan kan je toch gewoon bakjes water neerzetten?
Cryofiel
14 jaar geleden
Sorry Conan, maar er is nog nooit iemand geweest die heeft kunnen laten zien dat hij telefoonstraling kon voelen, of erop reageerde. Als dat in de laatste twee maanden (de tijd dat ik dit niet meer heb gevolgd) is veranderd, hoor ik dat graag van je.
amc
14 jaar geleden
Conan@ ik dacht hier gelijk aan. Wateraders/aardstralen zij helaas niet zo algemeen bekend maar ze bestaan wel!
Net als röntgenstralen,zonnestralen,UV stralen, radarstralen enz. Ik heb het zelf meegemaakt met een schoonzusje die ook niet kon slapen in haar nieuwe kamer.
Mijn schoonmoeder kende een pendelaar en die kon precies zeggen waar de waterader lag en die was dus onder het bed aanwezig. Het bed aan de andere kant gezet en alles was weer in orde.+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Anwoordman: Natuurlijk kun je gewoon bakje water neerzetten, maar of dat helpt zou ik niet durven te beweren.
Cryofiel: Tegenwoordig krijgt in Nederland 1 op de 3 mensen een vorm van kanker in zijn of haar leven.
Misschien tonen die mensen daarmee wel aan dat ze op die telefoonstraling reageren. Wie zal het zeggen?
Waarom kwam een hersentumor vroeger bijna nooit voor, en is dat enorm toegenomen sinds mensen met een mobieltje aan hun oor lopen? Waarom wordt afgeraden om kinderen mobiel te laten bellen? Omdat er geen straling zou zijn?
Amc: Dit is dus precies wat ik bedoelde en dat heb je heel mooi verwoord. Dank voor de plus.
Iedereen heeft bepaalde gevoelens bij bepaalde omgevingen. Dat kan uit je vroegste jeugd komen, of uit je karakter, of uit iets anders dat diep in jou zit.

Stel dat je een heel nare herinnering hebt aan een kamer waar je ooit was, en waar op een bepaalde plek aan de muur een schilderij hing met veel blauw en bruin erin. Als je dan nu in een kamer komt met ongeveer dezelfde afmetingen, en met net zo'n schilderij op dezelfde plek aan de muur als toen, dan zul je je heel naar voelen in die kamer.

Er is geen enkele mogelijkheid meer om jouw nare gevoel te relateren aan die heel vroege ervaring die nu ergens diep in jouw binnenste sluimert.

Door dit soort dingen krijg je op bepaalde plekken een heel positief gevoel, of juist een heel negatief gevoel. Je kunt je energiek voelen, of je kunt je voelen alsof alle energie uit je wordt weggezogen.

Vaak wordt voor het gemak maar beweerd dat dit komt door geesten die daar nog rondhangen. Of door energieën. Of door verkeerde materialen. Of "elektrosmog". Het is opvallend dat elke cultuur zulke dingen kent, maar dat het sterk cultuurafhankelijk is welke oorzaak wordt gezocht.

Ik ken jou niet, ik weet dus niet of je een oer-Nederlandse boerenafkomst hebt, of juist een aziatische afkomst, of dat je Surinaamse wortels hebt. Daarvan hangt af waaraan jij jouw gevoel in deze kamer zult toewijzen.

Meer is er niet over te vertellen. Wel te verzinnen, maar ja, daar komt jouw eigen cultuur dus om de hoek kijken.
Cryofiel
14 jaar geleden
Self fulfilling prophecy.

De eerste keer dat je sliep in die kamer heb je slecht of nauwelijks kunnen slapen. Dit gebeurt weleens en is helemaal niet bijzonder.

De volgende keer dat je weer in die kamer ging slapen hield je in je achterhoofd dat je niet zou kunnen slapen. En daardoor kon je niet slapen. Elke keer dat je daar gaat liggen en niet kunt slapen, omdat je dat verwacht maak je die reactie sterker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ken het verschijnsel ook, wat je omschrijft.
Kijk eens in die kamer of je dicht bij een stopcontact of misschien een tv, of bij( veel) andere elektrische apparaten ligt.
De een is daar meer gevoelig voor dan de ander, ik heb er bv ook heel erg last van.
Het kan dan zijn dat ik uren wakker lig, klaarwakker, soms wel tot half vier s morgens.
Een andere keer val ik in slaap en schrik dan ineens wakker en ben dan ook klaarwakker, of dat het al ochtend is.
Het hoeft natuurlijk niet dè oorzaak te zijn, maar kijk het eens na.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aardstralen stijgen op uit de aardkorstbreuken die miljarden jaren geleden zijn ontstaan bij het afkoelingsproces van de aarde. Bij afkoeling ontstaan kristallen en tussen die kristalstructuren stijgen de aarstralen op. Tussen die aardplaten bevindt zich vaak een waterader, omdat water altijd de weg zoekt van de minste weerstand. Die zones zijn voor een stralingsgevoelig ( sensitief) persoon als een wichelroede-
loper op te sporen met wichelroede en pendel. Op die plaatsen blijkt een storing aanwezig te zijn in het aard- elektromagnetisch veld en het is juist die verstoring die de gezondheid van mens en dier ontregelt. Je kan het vergelijken met een gloeilamp die werkt op een net van 220 Volt. Als je de netspanning verhoogt naar 320 Volt, gaat de lamp gegarandeerd stuk.
Toen vroeger de mens nog veel meer natuurgebonden leefde, werd bij het bouwen en verbouwen al rekening gehouden met de wateraders/aardstralen. Deze werden in kaart gebracht door wichelroedelopers. Zo wist men ook waar waterputten moesten worden, dit omdat dit zwaar werk was omdat het met de hand uitgegraven moest worden en beperkingen in diepte met zich meebracht 3-5 (meter). Vandaar dat het heel belangrijk was vooraf de juiste plek van zo`n waterader te kennen.Er was vroeger niet zo`n modern waterdistributie net als nu. daarom werd de wichelroedeloper aangesproken om te bepalen waar de boerderij of woning werd ingeplant, omdat voldoende water belangrijk was voor mens en dier.De aardstraalzones werden in de stallen en woning gemeden omdat dit altijd problemen opleverde boven die zones. Heel wat smalle straatjes volgden bewust de wateraders, zodat woningen en vooral de slaapkamers werden gevrijwaard. Zo zie je nu nog oudere woningen waarvan de ene met de zijgevel en de andere met de voorgevel naar de straatzijde staat.
Hierover is een heel interessant boek geschreven door
Käthe Bachler (Werken met de wichelroede)over de geobiologische invloeden op de mens en zij zegt;"Wat we nodig hebben is een stel wichelroedelopers, die hun natuurlijke gave nuttig willen gebruiken voor het welzijn van de medemens.Mensen die op de eerste plaats willen dienen en niet verdienen." Ik denk dat het bed op zo`n waterader staat, Zet het aan de andere kant en je weet het zeker.

Toegevoegd na 1 minuut:
www.gezondhuis.be/ -