Tweede of derde chakra?

De plek, ca. 3 vingers onder de navel, is dit het tweede of het derde chakra?

Toegevoegd na 3 uur:
Help: wie heeft er gelijk: Xinix en Prana (3de chakra), of Dordrecht en Deva (2de chakra)?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.3K

Antwoorden (9)

Derde...

Toegevoegd na 2 minuten:
Plaatje geeft wel een tikje vertekend beeld...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik geloof de heiligbeen (2e)chakra, die je emoties regelt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het derde.
Als je je bekken voorstelt als een fruitschaal waar een sinaasappel in ligt, dan is die sinaasappel je tweede chakra.
stuitje is een, hart vier, keel 5, voorhoofd 6, net boven je kruin 7, ongeveer 10 cm hoger nr. 8.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de plek een paar vingers onder de navel is het gebied van het tweede chakra... het derde chakra is het gebied ter hoogte van je maag...

het tweede chakra ligt bij vrouwen ter hoogte van de bovenkant van de baarmoeder...

het plekje twee vingers onder de navel en twee vingers naar binnen wordt ook wel hara genoemd, of tan-tien of chi-gung

Toegevoegd na 1 minuut:
er wordt wel gezegd dat op die plek de eerste cellen van het lichaam zijn ontstaan en dat van daaruit de rest van het lichaam is ontwikkeld... daarom is het zo'n bijzonder energie-punt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Afgaande op de bijgevoegde beschrijving van Wiki is het de tweede http://nl.wikipedia.org/wiki/Chakra, dat is ook wat ik mij meen te herinneren van een bezoek aan een chakrawerker jaren geleden.

Wat je nog zou kunnen doen is een berichtje plaatsen op het prikbord van deze site http://chakra.startpagina.nl/#
daar komen denk ik mensen die er echt verstand van hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De EERSTE chakra is je basis chakra, -onder aan de rug bij je stuit
De TWEEDE is je miltchakra,-links in je taille, ong. 3 vingers onder je navel
De DERDE is je zonnevlecht,- 2 vingers boven je navel
De VIERDE chakra is hart centrum,- Links onder het borstbeen
De VIJFDE is je keel chakra,- achter je adamsappel
De ZESDE is je voorhoofdchakra,- iets boven het midden van je wenkbrauwen
De ZEVENDE is je kruinchakra,- boven op je hoofd, iets naar achteren

Dus Deva heeft gelijk, het is de tweede.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Loes ter aanvulling: steeds meer is er sprake van het openen van een extra chakra, die gelegen is tussen het hart - en het keelchakra, tw het timuschakra
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Loes, er zijn ook boeken die aangeven dat het hele gebied rond de navel (dus een paar vingers er onder en een paar vingers er boven) het 3de chakra is. Dit klopt volgens jou niet?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat heb ik nergens aangegeven, dat het niet klopt!
Ik gaf aan waar de tweede chakra zit, en daar voel ik hem ook, met mijn handen..
De derde kan inderdaad rond de navel zitten, het is niet een vast punt, hij kan iets eronder of iets erboven zitten, bij iedereen is dat anders,dan praat ik natuurlijk niet over hele handbreedtes.
Dit is wat ik heb geleerd en voel.
Waar voel jij ze dan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou, dat weet ik juist niet. Ik voel daar een soort 'energetische pijn' op die plek, zo rond de navel en als ik een chakra-meditatie zou willen doen, dan zou ik graag willen weten of het het 2de of 3de chakra is, omdat hier andere meditaties voor zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als jij je concentreert op een bewuste chakra, voel je vanzelf waar hij zit als het goed is, een soort druk of branden.
Dat is bij iedereen anders.
Buiten de chakra's binnen het lichaam zijn er ook chakra's buiten het lichaam, in de grond en boven je hoofd bijvoorbeeld.
Het dus maar welk systeem je aanhoudt met tellen.

Het chakra die jij bedoeld is de basis chakra, naar mijn idee het 2e chakra (aangezien de sex-chakra de 1e is).

Dit chakra wordt ook wel de Dantien genoemd in de Chinese energieleer. Het is de basis en het begin van de energie. Van hieruit begint de energie te stromen en hebben de lichamelijke bewegingen hier hun oorsprong (die met TaiChi en QiGong worden uitgevoerd).

Wanneer je dit centrum geactiveerd hebt middels speciale oefeningen, dan kan dit centrum alle richtingen op draaien en kleiner en groter worden. Als dit centrum goed is geactiveerd, kan je elke beweging die je uitvoert "op energie" uitvoeren. Alles wordt moeiteloos.
Jij heb de controle en kan de chakra laten bewegen. Alle chakra's kunnen op die manier bewegen, maar dat vergt veel oefening en volhouding.

Toegevoegd na 6 minuten:
Volgens de Chinezen de weg naar goede gezondheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is gewoon de 2e chakra in elk normaal boek zul je dit ook kunnen vinden.

Wat betreft de chakra's buiten het lichaam, die tellen alleen in bepaalde afwijkende leren en zijn niet relefant aan de gewone chakraleer.

Laat je dus niet van de wijs brengen door mensen die nog meer onnodige hocuspocus aan alles toevoegen.

Dus de 2e chakra :)

Groetjes Witchy.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kort en krachtig, helemaal mee eens +1
Het is de 2e heiligbeen Chakra deze bevind zich in de onderbuik

de 3e is inderdaad de Zonnevlecht chakra deze bevind zich in de maagstreek