hoe kun je je vriend machtigen in beslissingen?

Ik zoek het antwoord op de vraag hoe je je vriend (ik heb 6jaar een lat-relatie) kunt laten beslissen stel als er wat met je gebeurt.
Nu is het zo dat omdat we geen samenleef contract hebben of niet getrouwd zijn hij geen recht van spreken heeft.
Ik heb geen contact met mijn familie. Ik wil het eigenlijk goed regelen zodat hij geen gedoe krijgt als er wat gebeurt.

Hoe zou ik dat juridisch moeten regelen? Zijn daar ook kosten aan verbonden?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Relaties
1.5K
TurfGraver
6 jaar geleden
Bezoek een notaris.

Antwoorden (1)

Je kunt een levenstestament laten opstellen. Wat dit inhoudt is ingewikkeld om zelf uit te leggen, maar op internet kun je hier informatie over vinden. Wel is het zo dat deze moet wworden opgesteld door een notaris, die vaak wel aan de dure kant zijn.

Toegevoegd na 50 seconden:
voor de duidelijkheid, het is niet precies hetzelfde als een normaal testament