Als je bij de bakker in de rij staat, hebt 2 rijen en je staat in de linkse. de rechtse persoon is klaar en daarachter staat een vrouw.

Mag zij of Jij er van uitgaande dat jij eerder dan de vrouw was?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee, als het een vrouw is is zij eerst.. :P

Antwoorden (3)

Tja, als er echt sprake is van 2 rijen, dan zou ik zeggen dat die vrouw aan de beurt is. Hetzelfde heb je bij de kassa's van de supermarkt. Als de ene rij sneller gaat laten ze jou ook niet voor omdat je voor een andere kassa staat.

Bij onze plaatselijke bakker staat alles gewoon door elkaar. We houden zelf in de gaten wat er al staat en wat er na je binnen gekomen is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou ik had vandaag dus in de bakker 2 rijen. 2 personeel. En ik stond links in de rij en die was eerder klaar terwijl ik later was als de vrouw die in de rechter rij stond. zegt ze 'volgens mij was ik eerst'..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In dat geval zou ik zeggen: volgens mij stond u in die rij daar. Nog een prettige dag ;-)
Als er twee rijen zijn dan ga ik er vanuit dat er ook twee mensen zijn die de mensen in de rij helpen. Als dit niet zo is dan moet je inderdaad goed opletten wie er na jou binnen komt...

Dus of gedogen dat de ander voor jou geholpen word, of je mond open trekken als je zeker bent van het feit dat jij eerder aan de buurt bent/was...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vriendelijk blijven en even kijken en eventueel vragen "Was u aan de beurt?" of "Volgens mij was ik aan de beurt of....?" Kost meestal de minste tijd.