Wat betekend jou naam?

Mijn naam betekend: Door god verzoenend.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
2K
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
jouW naam ;-)

Het beste antwoord

mijn naam is Deva Shanti
Deva is een verzamelnaam voor alle goddelijke of bovennatuurlijke wezens, en wordt gebruikt in het boeddhisme en het hindoeïsme... Het woord 'deva' is gerelateerd aan het Griekse 'Theos' en het Spaanse 'Dios', maar verwijst in het Sanskriet naar alle wezens die op een hoger bestaansniveau leven dan mensen... Tot de devas behoren dus zowel engelen als goden als God en Brahma.
Shanti betekent vrede
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (19)

Mijn naam betekent het volgende:

militant, hamer, verdediger

Vooral om het woord militant moet ik wel lachen...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik dacht het volgende:

Lelie, de reine, de blanke
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De mijne "machtig door vrede".
Ik ben wel tamelijk vredelievend, maar niet machtig: ik moet net als iedereen belasting betalen en wachten tot ik aan de beurt ben.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Clemens is een Latijnse, Bijbelse naam, zie Filippenzen 4: 3 (bron). Het is het participium perfectum (voltooid deelwoord) actief van het werkwoord 'clemere' en betekent zoveel als 'zachtmoedige', 'vergevingsgezinde'.
Confer het woord 'clementie'.

Toegevoegd op 29-04-2009 16:54:42
Excuus. Participium perfectum (voltooid deelwoord) moet gewijzigd worden in Participium praesens (tegenwoordig deelwoord).
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Heb het net opgezocht en het schijnt "sterk (dapper) met de speer" te betekenen. haha
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Erwin: Afgeleid van het Germaanse 'her', met de betekenis 'leger', en 'win', met de betekenis 'vriend'. De betekenis is dus; vriend van het leger.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er zijn een heel aantal sites te vinden waarop keurige opsommingen van (vermeende) betekenissen van namen staan, zie bijvoorbeel de gegeven link en klik door naar je eigen naam.

Het lijkt me overigens een behoorlijk onzinnig opsomtopic te worden wanneer iedereen dergelijke betekenissen hier nu gaat herhalen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat ik graag de kleuren rood en wit draag heb ik mij als schuilnaam roodborstje genoemd. Maar de betekenis van mijn echte naam is heilig,rein,kuis.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bij mij zijn er meerdere varianten, maar ik lees veel : vrouw van Magdala, Maria uit Magdala.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Alessandro: "beschermer van de mensheid"
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Afgeleid van het Germaans 'goud': strijd en 'her':heer, leger,met de betekenis; aanvoerder in de strijd.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Mijn naam wil zeggen dat ik een man ben die antwoorden geef.
Betekent is trouwens met een T aan het einde...
15 jaar geleden
heerser van het leger (zoiets was het volgens mij).
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Melissa betekent: "zij die kan spellen".
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Patrick is een jongensvoornaam die afstamt van het Latijnse patricus, wat patriciër, iemand van adel, betekent.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Mijn naam is Martin Tedder

Martin; zwarte krijger/ridder. De teder is een zwarte kemphaan in het ests (waar mijn famillie vandaan komt) maar in het engels is een tedder een hooidraaier. De extra D komt door de klankvertaling toen mijn voorouders naar nederland gevlucht zijn. In de vs zijn de tedders nakomelingen van slaven die hooidraaiers waren (ambachtsnaam) en ik vermoed in engeland ook (bijv. luchtmaarschalk Tedder). Alle Tedders is nederland zijn directe famillie van me...dat vind ik wel leuk eigenlijk. (En een estse schone horen zeggen dat je achternaam een "big black fighting cock" is is ook wel te versmaden)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
kleine krijgshaftige ofzo.
nou ben idd niet erg groot :D

gr
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Edo is de oude naam van Tokio, in de tijd van de Edo-dynastie.

Maar het is ook een verkorte vorm van namen met de Germaanse stam `Adal`(nobel)`.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
mijn naam is robert en betekent, door roem vervult,