Ik zit nu met beide benen in loopgips en heb de laatste dagen veel last van jeuk en irritatie bovenaan onder het gips.

Ik heb gewreven met m'n vinger maar het word alleen maar erger en het verspreidt zich. En het ging pijn doen. (Na een paar minuten was het weer weg) Maar wat moet ik hiermee aan? Is dit normaal? En kan ik er niet iets voor halen/krijgen bij de apotheek dat de jeuk en irritatie weggaat? Ik heb ook verder onder het gips jeuk maar dat is normaal, dat weet ik. Maar hier kan ik dus wel bijkomen en zit onder dat witte van de kous zeg maar.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.3K

Het beste antwoord

Waar de randen van het gips irriteren, kun je eventueel iets smeren dat snel intrekt, zoals glycerine of een huidolie, doe dan zolang wel even een lapje of een gevouwen plastic zakje of zo over de gipsrand dat niet alles in het gips trekt ipv in je huid.
Voor onder het gips is zoals Loenie al zei de breinaald het beste.
Sterkte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je kunt met een lange breinaald tussen het gips kriebelen. Dan gaat de jeuk enigszins weg.

Die irritatie komt waarschijnlijk door de rand van het gips. Plak er iets tegenaan zodat het niet direct in contact staat met je huid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is erg vervelend maar probeer niet te krabben . even de tanden op elkaar en het went snel.
ronron1212
13 jaar geleden
Wat menthol poeder erop strooien voor zover dat gaat.
Of middeltjes die tegen muggenbeten helpen misschien.