Ligt aan de situatie:
- Een enge/vieze/ranzige/walgelijke situatie (zoals bijvoorbeeld voor een opdracht iets uitvoeren, wat mensen niet snel zouden doen of daar voor een te groot wat je zijn) = dan denk ik --> Als je er maar niet dood aan gaat
- Leren voor een proefwerk/studeren/hw maken = Ik maak het gewoon leuk of bedenk met dat het leuk is, omdat het mijn kennis uitbreidt (hier ben ik toch ook voor de 'kennis'?? Dat staat bij 'de richtlijnen voor gebruikers'
- Inspannende dingen (fysiek), zoals klusjes in huis en trainingen = Je verlegt je (pijn)grenzen en krijgt er een beter figuur van! Dus waarom niet even knokken voor zo'n mooi lijf?
En meestal denk ik ook: Je leeft maar één keer, dus probeer zoveel mogelijk te doen. En als je ergens de kans voor krijgt, grijp die dan ook. Bovendien, als je iets vervelends moet doen, kun je ook bedenken dat er mensen zijn die het slechter hebben. Wij moeten echt niet zeuren hier in Holland!
Toegevoegd op 26-05-2009 21:16:47
P.s. Denk altijd aan de rust, de mooie, relaxte tijden die je tussen de vervelende inspanningen moet doen,, in die tijden voel je je ook voldaan.
Dus gewoon even doorvechten, dat ene moment