Als je een snelheidsovertreding van 30 km p/u met een punten rijbewijs maakt, en je wordt geflits, heb je dan een punt? en hoe zie je dat (punt)?

wanneer en hoe weet je dat je een punt hebt?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
1.7K

Het beste antwoord

Overschrijdingen van de maximumsnelheid (40 km/h te snel op autosnelwegen of 30 km/h te snel op andere wegen) zorgt voor een punt aftrek van je puntenrijbewijs.

Voorwaarde voor invordering van het rijbewijs is dat de beginnende bestuurder in die vijf jaar drie van deze verkeersdelicten heeft begaan en daarvoor een bekeuring heeft betaald of door de strafrechter is veroordeeld.