Waarom is een KLM ticket in NL duurder als in andere europese landen die ook met KLM naar dezelfde bestemming vliegen?

Voorbeeld; als ik naar Delhi wil vanuit Amsterdam met de KLM dan kost het mijn 890 euro (geschat). Als ik via Düsseldorf naar New Delhi wil dan kost het mij 800 euro, terwijl ik Dusseldorf naar Amsterdam en door naar Delhi vlieg met de KLM. Hoe kan dit?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Er zijn natuurlijk allerlei verschillen, zoals:
1. Landingsrechten.
2. Contracten.
3. Monetaire verschillen tussen de landen.
4. Andere wettelijke regels.
5. Drukte (als 't erg druk is (geen landingsbanen 'over') dan zal 't duurder zijn).
6. Locale concurrentie(positie).
Al die zaken hebben invloed - en waarschijnlijk nog wel een aantal zaken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
locale=lokale Bezetting v.d. stoelen heeft inderdaad ook invloed. Vliegtax ook nog (gaat opgeheft worden).

Andere antwoorden (1)

45 euro komt momenteel omdat je dan geen vliegtax hoeft te betalen aan Nederland. Verder heeft het geloof ik te maken met de bezetting van de stoelen, ik heb het wel eens voorbij zien komen bij een tv programma (kassa/radar oid) maar kan het niet terug vinden op internet.