De Portugese Waterhond is een erg actief en leergierig ras. Ze hebben veel beweging nodig.
Een boswandeling of een bezoek aan het strand vinden ze heerlijk, omdat het over het algemeen goede zwemmers zijn.
Portugese Waterhonden zijn dan ook zeer geschikt voor bijvoorbeeld behendigheid of flyball.
De Portugese Waterhond is een erg actief en leergierig ras. Ze hebben veel beweging nodig.
Wel is het aan te raden om een gehoorzaamheidscursus te gaan volgen met de hond, omdat ze een sterk eigen willetje hebben.

Zie bron:
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
neem een kijkje op . http://dogs.anneonline.nl/index.php/encyclopedie/p-rassen/390-portugese-waterhond.html
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee toch, niet weer een huisdierenhype omdat obama dat ras heeft gekozen?! Belachelijk gedoe. Past mooi in het rijtje labrador, west highland white terrier, clownsvis. Rassen die zijn verkl**t omdat ze in de media als leuke honden/huisdieren worden afgebeeld, of omdat een beroemd iemand het ras heeft. Jammer.

Het karakter van een portugese waterhond is niet een hond voor beginners, en dat bedoel ik niet alleen vanwege het karakter. Ze zijn wel leergierig en hebben snel in de gaten wat je wilt, maar ze zijn ook erg eigenwijs en bepalen vaak zelf wel of ze wel of niet naar je luisteren. Ze hebben ook heeeeel veel beweging nodig, en de vachtverzorging is erg lastig.