Vanwaar zijn schoonmoeders zo een dankbaar onderwerp van spot en hoon?

Misschien heb ik gewoon geluk gehad met een schat van een schoonmoeder maar al was zij een ware kenau geweest had dat feit mij op zich niet aangezet tot het maken van eindeloze reeksen foute grappen over "de" schoonmoeder.

Waar komt toch die ogenschijnlijk niet aflatende stroom negatieve beelden vandaan die over schoonmoeders structureel de ronde doen?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

schoonmoeders, blondjes, belgen etc. het maakt niet uit. Humor gaat altijd ten koste van een ander ! Degene die mij het tegendeel bewijst tracteer ik op een terrasje.

(wat moet je doen als je schoonmoeder voor het raam zwaait??
De knop op 'centrifugeren' zetten !)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

De meeste mannen hebben hier de spot mee (ik hoor er weinig vrouwen over), ik denk dat ze dit doen om hun eigen moeder niet af te vallen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De schoonmoeders(van de mannelijke kant) hebben soms het idee, dat de schoondochter hun zoon "gestolen"heeft, en hem misschien niet zo goed kan verzorgen, zoals de moeder in gedachten heeft.Dat is vaak het punt van onmin.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat je je schoonmoeder niet "kiest", maar "erbij" krijgt, oftewel je moet wel een beetje geluk hebben.
Is dit niet het geval, en heb je geen geluk,dan kan ze onderwerp van spot worden, omdat je ook niet tot het uiterste wilt gaan met haar te veroordelen. (Tenslotte ben je met haar zoon/dochter getrouwd...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je hebt gelijk, dan weet ik het eigenlijk niet..
Stoerdoenerij.... Net zoals de maandagochtendverhalen van hoeveel er allemaal niet gezopen was in het weekend. Hoeveel meisjes er allemaal niet veroverd zijn.... Ga zo door.