Hoe noem je een nichtje van je neven? (niet je zusje)

Mijn moeder heeft een broer die getrouwd is met een vrouw. De broer van die vrouw heeft een dochter. Wat is de officiele term voor dat?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Toch valt deze volgens mij buiten de boom.

De kinderen van de broer van mijn opa zijn achterneven. De aangetrouwde vrouw haar broer is al niks meer van mij. Zeker hun kinderen niet. De kidneren van mijn opa zijn broer gaan al een andere tak in.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

achternichtje
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ha, die CTH;

Achternichtje lijkt me de beste term.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Achternichtje is de dochter van je neef.
Ik denk dat er voor deze tak van sport geen naam meer bestaat, dat is te ver weg, maar het zou dan wellicht achter-achternicht worden ofzo.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
OK, het geeft het niveau in de stamboom aan, en niet de richting, als ik je woorden goed begrijp.
Tussen jou en dat meisje is er geen "echte" familie relatie. Ze is aangetrouwd. Voor jou is het een aangetrouwde achternicht.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
aangetrouwd betekent niets. dus een ver familielid.