Mensen hebben de behoefte om een speciale naam te gebruiken voor een, voor hen, 'speciaal' iemand. Met deze speciale naam laten zij hun liefde blijken voor deze persoon.

Onze taal heeft een onderzoek gedaan naar koosnamen. Zie bron 1 voor mee informatie.

Het woord 'koosnaam' is pas na 1950 ontstaan en betekent: Liefkozende benaming.
Het woord is afkomstig van het Duitse woord "Kozemame"

Toegevoegd na 6 minuten:
Onze taal is als tweede bron geplaatst. Dus het moet zijn:
"Onze taal heeft een onderzoek gedaan naar koosnamen. Zie bron 2 voor mee informatie".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

vanuit liefde!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door de intimiteit, mijn prullendoosje...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een bijnaam is een breed bekende, niet-officiële naam van een persoon, een groep van personen of een zaak.

Een bijnaam kan voor de drager zowel een positieve als een negatieve connotatie hebben. Als het negatief is, wordt dit een spotnaam genoemd en wordt dan al snel een scheldwoord. Als het positief is, wordt het een koosnaam.