Waarom is het voor kinderen een nare gedachte dat hun ouders sex hebben, ( voor ouders als hun kind sex heeft met vriend / vriendin) ?

Althans dat is wat ik vaak hoor ! ( of dat is iets dat vaak in de media is geweest )

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.2K

Het beste antwoord

Als je in een gezin bent opgegroeid waar in principe altijd alles te bespreken is, voelt het 'raar' dat dit iets is wat niet bespreekbaar is. Dus niet 'naar', maar 'raar'.
Het is een privé-gebied tussen 2 mensen, waarbij jij een buitengeslotene bent.
Met andere mensen om je heen zijn veel méér privé-gebiedjes, dus daarvan weet je, dat ze van alles doen, waaronder 'het', waar je niets over weet.
Maar je ouders of je kinderen ken je zó goed, dat dit stukje privé een beetje onbehaaglijk voelt.
Het sexuele 'beestje' is een kant van een heel vertrouwd iemand, die je niet kent. Je wéét, dat het in die mens zit, maar je ziet het niet, kent het niet, en dat voelt 'raar'.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed antwoord +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ontzettend mooi verwoord +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heel mooi gezegd, +1 (overigens de 3e, maar ik zie nu pas de 2e?)

Andere antwoorden (6)

Ik vind het geen nare gedachte bij mijn ouders, maar veel mensen hebben dat inderdaad, en ik heb nooit begrepen waarom! Ze schijnen het vies te vinden dat oudere mensen het ook met elkaar doen, maar ik denk dat ze dan juist nog steeds een goede relatie hebben!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is een taboe... Onze kinderen lagen er gewoon tussen totdat ze 3 jaar waren of ouder... Zij vinden het heel normaal en kijken nergens van op...

Dus het is aangeleerd en opgedrongen door de media...
en derhalve weer reclamejongenswerk en we geloven het wederom...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ach, nare gedachte....vaak eerder een ráre gedachte. Het zal iets te maken hebben met het incest-taboe dat redelijk universeel is.
Er zijn gewoon twee dingen in je leven die je ECHT niet wilt weten, en waarvan je toch zeker weet dat het gebeurt : dat je ouders sex hebben, en dat je kinderen sex hebben. Daar aan denken komt in de buurt van een seksuele fantasie waar ZO een zwaar taboe op rust, dat je die zo snel mogelijk weer verdringen wilt. Terwijl het helemaal niet als seksuele fantasie bedoeld is, maar zodra de beelden zich opdringen, is dat gewoon een reflex.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het ook geen nare gedachte.Het is voor kinderen en ouders een nare gedachte omdat ik denk dat sex al vanuit de opvoeding als iets raars of vies bestempeld is geweest,lijkt het mij dat je dan al moeite hebt met sex.Laatstaan van andere.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou, ik heb mijn kinderen wat dat betreft heel open en vrij opgevoed, maar we hoeven maar en beetje te zínspelen op iets wat met sex te maken heeft en mijn (puber)dochter wil zo snél mogelijk over op een ander onderwerp, hoor !! En als we door geinen, beent ze gewoon de kamer uit. Terwijl ze op geen enkele manier ooit heeft geleerd dat er iets abnormaals of vies aan is; integendeel. Ik denk dat het meer gewoon de leeftijd is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja dat kan ook ,en misschien ook meer bij meisjes,mijn zoon vindt het juist weer spannend ,die laat geen schaamte zien.Misschien zit het in de genen??Ik weet het dan ook niet?
Helemaal geen rare gedachte, mijn ouders doen niet aan sex en hebben dat ook nooit gedaan, dat weet ik zeker. Ik kom uit de boerenkool zeggen ze altijd :)

Ik weet niet, maar persoonlijk vind ik bovenstaand verhaal beter klinken dan het feit dat mijn ouders vroeger inderdaad.... Nee, ik weet niet waarom ik daar veel moeite mee heb, misschien omdat ik erg goed ben in beeldend denken en dit beelden zijn die je niet graag op je netvlies hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
omdat ze het naarmate ze ouder worden zelf gaan doen. ze kunnen het dus niet voorstellen dat hun ouders het ook doen. net zoiets dat ze zich niet kunnen voorstellen dat hun ouders naar dezelfde discotheek zouden gaan als zij.