Waarom heb je soms ineens helemaal geen contact meer met je beste vriend/vriendin?

Je beschouwt hem/haar als je beste vriend. Je bespreekt alles met elkaar maar dan ook alles. Op een gegeven moment is het contact zomaar weg... Hoe kan dit? Kan je tijdelijke een goede vriend/vriendin hebben en waar is dat op gebasseerd?

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik bedoel met contact zomaar weg.. dat de feeling ineens weg is terwijl je daarvoor dikke vrienden was. Langzaam is de vriendschap veranderd..

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
14.2K

Antwoorden (8)

De gezamenlijke interesses zullen in dit geval uit elkaar zijn gaan lopen met 't vorderen van de tijd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het "op" is, dan stopt het... Een relatie, en dat is ook een vriendschap, blijft zolang bestaan tot er wederzijds iets te leren of wederzijds iets te halen is... En door omstandigheden kan dat eindigen... Alles wat begint moet ook ooit weer stoppen, daar ontkom je niet aan... En als een van de twee stopt dan kan de ander nog even doorgaan, maar dat is onbegonnen werk... Dan stopt het... Jammer maar helaas, zo zit dat... En dat kan ineens of het kan verwateren... Any excuse will do...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vriendschap is in mijn ogen altijd tijdelijk. Je deelt een bepaalde periode in je leven met iemand.
Toen ik jong was had ik een hele goeie vriendin met wie ik over jongens, uitgaan, make-up en popmuziek praatte. Toen ik eenmaal een serieuze relatie had bleek mijn vriendschap met haar niet meer te behouden. Onze interesses verschilden en een en ander verwaterde.
Later had ik twee vriendinnen met ook kleine kinderen in de zelfde leeftijd als die van mij. Daarover kon ik goed praten over luieruitslag, de eerste stapjes, leren praten en de keuze van peuterspeelzaal en school.
Na mijn scheiding zijn die ook weggevallen omdat ze niet goed weten hoe hiermee om te gaan. Vreemd genoeg blijven er dan wel mensen die toen vage vriendinnen waren en nu ineens totaal voor je klaarstaan.
Vrienden die mijn nieuwe partner en ik nu hebben blijken allemaal ook gescheiden en ook met meerder (stief)kinderen en de problemen daaromtrent te maken te hebben.

Het gaat er dus om dat je met een vriend of vriendin dezelfde interesses en ervaringen deelt. Vallen die om wat voor reden weg, dan houdt de vriendschap meestal ook op, tenzij je samen bewust naar nieuwe raakvlakken zoekt (maar dat gebeurt in mijn ervaring maar zelden).
Wel kun je bv een vriendschap hebben die totaal op één onderwerp gericht is (bv programmeren op computers of voetbal of een andere sport) en die dan door al je levensfasen heen gelijk blijven.
En het is ook mogelijk dat je vriend of vriendin precies in hetzelfde tempo en op dezelfde manier door alle levensfasen heen loopt als jij. Dan bestaat de kans dat je vriendschap langer blijft bestaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
prachtig verwoord +1
Wel erg jammer, maar het moet wel van beide kanten komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het liedje van Henk Westbroek over "vriendschap",
"één keer trek je de conclusie,
vriendschap is een illusie,
vriendschap is een droom,
een pakketje schroot met een dun laagje chroom"
legt het allemaal uit. Heel mooi lied.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iedereen is tegenwoordig druk.
Druk druk druk.
De tijd om een goede vriendschap te onderhouden ontbreekt dan snel en dan verwatert het.
Ook doordat je misschien allebei of 1 van de 2 een relatie heb gekregen kan een eind aan een goede vriendschap betekenen.
Ik heb 2 hartsvriendinnen. Eentje vanuit mijn puberteit en een van een aantal jaren later. Door verhuizing zijn de regelmatige bezoekjes afgelopen maar de vriendschap is met tussenpozen van jaren er nog steeds
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Friends are like ships that pass through the night"
Mensen reizen met je mee door het leven maar er komt een punt dat je beiden een andere kant uit gaat. De een gaat langer met je mee dan de ander, en sommige ontmoetingen zijn erg waardevol maar kort.
Dit heeft te maken met de ontwikkelingen in je leven. Soms groei je uit elkaar, en soms gebeuren er heftige dingen waarbij blijkt dat het niet verenigbaar is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een veslaving kan daarop invloed hebben.