Is het leuk om familie te hebben?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en is het voor je familie leuk om jou erin te hebben?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb geen idee, moet je mijn familie vragen ;)

Het beste antwoord

Over het algemeen: ja, je weet waar je vandaan komt, je roots, de manier waarop je opgevoed bent en je hebt geen/nauwelijks vragen die je hebt over je herkomst. Je weet wie je bent.

In mijn persoonlijke geval:
Het is alleen leuk om familie te hebben als je er daadwerkelijk iets positiefs uit kunt halen. Dat is in mijn geval niet zo, dus ik ben op zoek gegaan naar een ander soort familie, dat nog veel dierbaarder en echter kan voelen. Vrienden kun je uitzoeken, ik heb nauwelijks nog iets met mijn 'natuurlijke' familie te maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (21)

Het kan gezellig zijn ja. Maar het is lang niet altijd feest en regelmatig best wel vermoeiend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hangt er van af meestal wel
ik heb nogal een grote familie die zich best wel ver van elkaar zit.
maar waarom deze vraag?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb een leuke en hechte familie, maar we zitten niet op elkaars lip en we laten elkaar vrij in denken, doen en laten. Geen verplichte familie-uitje, gedoe met kerst of ingewikkelde familie-intriges. We lopen de deur niet bij elkaar plat, maar als je er eentje nodig hebt staan ze in no time voor je deur. Dus in mijn geval, ja.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klinkt als de perfecte familie ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eigenlijk wel he? :)
Ik vind familie erg fijn. Helaas hebben de meeste het druk met hun eigen leven, maar ik kon altijd erg nieten als ik met alle ooms, tantes, neven en nichten bij mijn opa en oma thuis lekker zaten. Lekker een beetje kletsen, met mijn neven buiten voetballen of iets anders doen, stiekem een pilsje drinken wat van mijn vader niet mocht maar mijn ooms en mijn oma van zeiden, ach laat ze maar één biertje. Dat soort dingen dat vond ik erg leuk. Helaas zijn al mijn opa's en oma's overleden, gelukkig heb ik de mooie herrineringen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, alleen als het alleen gaat om elkaars feestjes af te lopen als verplichting, dan is er weinig aan. Merk dat in mijn eigen familie ook, vroeger ging je overal naar toe. Als je het drukker krijgt, ga je toch keuzes maken. Met name een aantal neven en nichten bezoek ik nog geregeld, meestal omdat ik dat ook echt leuk vind. En dan maak je daar vanzelf tijd voor natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, zonder familie was ik er niet... Dus ik vind het wel leuk...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij mij is het 50/50. Ik heb bewust geen contact meer met de familie van mijn vader (met mijn vader wel), maar wel contact met familie van mijn moeder. Dit om een aantal redenen. Ik ga dan ook niet naar feestjes of dergelijke dingen van mijn oom (vaders kant) want ik hou er niet van om dan schijnheilig vrolijk te gaan doen terwijl ik die mensen echt niet mag. Met mijn directe familie (vader, moeder, broer/zus, opa en oma heb ik wel veel contact en vind het fijn dat zij er zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is sterk afhankelijk van persoon tot persoon. Kijk je vrienden kun je kiezen, je familie niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Soms wel, soms niet.
Met de een kun je beter opschieten dan met de ander.

Maar als de nood aan de man komt is je familie denk ik het beste waar je op terug kunt vallen en soms zelfs de enige.
Bij vrienden hoort meer het geven en nemen aspect. Als je in een situatie komt waarin je niets meer te geven hebt voor langere tijd, dan mag je blij zijn als je familie hebt waar je op terug kunt vallen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op familie kun je altijd terugvallen,ook al ben je het 'zwarte schaap'.
Daarmee is het hebben van familie niet per definitie leuk ,maar feit blijft : je bent een takje van de stamboom en komt van dezelfde wortels.
Ik denk dat daar ook de drang ligt bij geadopteerden of donorkinderen ,dat ze toch willen weten waar hun wortels liggen(uitzonderingen daargelaten natuurlijk)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
behalve (2) kinderen heb ik ook (3) kleinkinderen. Verder heb ik geen familie. Behalve leuk zou ik het ook een zegen willen noemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, maar soms wil ik ze wel naar de maan sturen.

Familie = onvoorwaardelijke liefde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja. Ik heb gemerkt dat je familie er altijd voor je is, onvoorwaardelijk. Ook al ben je het niet altijd met ze eens, ook al zijn jullie totaal verschilllend, het blijft je familie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Grappig, dat heb ik me net vanmiddag nog afgevraagd.
Uiterard is het leuk en fijn om familie te hebben, omdat zij er als het goed is altijd voor je zijn.
Het is iets minder als ze al je plannen in de war gaan schoppen doordat ze zichzelf gaan uitnodigen.... Omdat het hier achter het huis het meest geschikt is om te Barbecuen... Heerlijk, dan gaan ze morgenavond weg en dan zit ik weer met de rotzooi.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mwah, de ene familie woont in het buitenland, en de ander is helemaal uit elkaar. Ik ga maar met een broer van mijn vader om en zijn vrouw & dochter maar dat is ook alles.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is leuk zolang het geen verplcihting is om het te onderhouden. Als ik bij mijn familie ben vind ik het gezellig maar van tevoren.....?!!! Mijn ouders, zusje, broertje en schoonouders vind ik dan wel belangrijk en daar steek ik meer energie in dan bij ooms, tantes, neefjes en nichtjes....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is leuk, maar je gaat het als een gewoonte zien. Je beseft niet dat je ze van de een op de andere dag kwijt bent en als je je familie kwijt bent, dan bedenk je je pas hoe leuk het is. Maar als ik me dat voorstel, dan denk ik: Familie hebben is leuk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vindt jij het wel leuk om famlie te hebben?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja hoor heel gezellig Maar inderdaad heel vermoeiend om alle contakten te onderhouden ....En vooral als de familie aan cadeautjes geven doet pufff Wat en geld daar mee gemoeid is ....!En wanneer de familie door heel nederland woont Wat een crime zeg .....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, alleen niet als ze het te druk met hun eigen leven hebben en jou er niet in betrekken.
Warme gezellige aandacht,onvoorwaardelijke liefde, daar denk ik aan bij familie...