Nee. Want zout is zwaarder dan water.

Zout zit overal in gesteente. Regen verweert dat gesteente en sleept het mee in rivieren. Rivieren monden uit in zee en zo belandt al het zout uiteindelijk in de zeeën en oceanen.
Regen ontstaat door het verdampen van zeewater. Dat stijgt op en vormt wolken van waaruit regen valt. Het zout verdampt niet mee maar blijft achter. Verschillende zeediertjes gebruiken de calciumdeeltjes uit het zout voor hun schelpen.

Doordat de zee wild kan zijn, spatten en waaien er wel zoute waterdruppels omhoog. Die kunnen ze in regenwolken terechtkomen. Daardoor is regen aan de kust wat zouter dan verder landinwaarts. Maar je kunt dat geen zoute regen noemen.