Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom mag de postcode loterij wel spam sturen?

Ik krijg brieven met reclame in de brievenbus en heb een NEE/NEE sticker. Ik kan me niet afmelden voor deze dienst dus ik zie het als spam. Is dit alleen omdat ze het persoonlijk aan mij adresseren?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Komt inderdaad doordat het post aan geadresseerden is.
meld je aan bij infofilter (www.infofilter.nl). Een groeiend aantal bedrijven stuurt geen post aan mensen die zich bij deze site hebben aangemeld.
Ik heb het zelf ook gedaan en je krijgt inderdaad minder post (en minder telefoontjes). Zalig!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Dat is idd omdat je naam/adres eropstaat.
De vraag had eigenlijk moeten zijn:
"Hoe komen de loterijen aan mijn adres"?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat TNT zich totaal niets aan trekt van deze stickers...

NB staat er op de enveloppe "Aan de bewoners van dit pand". Dus technisch gezien is dit weldegelijk geadresseerde post...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee/Nee sticker is bedoeld voor ongeaddresseerde post. Spam bedrijven hebben een hyaat in deze wet/regel gevonden door te "addresseren" aan "de bewoner van...". Dan gaat het onder de sticker door, hups, zo je brievenbus in :o(
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja dat is geadreseerde post en die gaat gewoon de brievenbus in.
Maar kijk eens op de website bij bron, daar kun je je afmelden voor direct mail (geadresseerde post)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ga naar www.infofilter.nl en direct mail en vink daar alles aan
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ze hebben je adres gekocht/gekregen van KPN.
Ik heb hier ook last van GEHAD. Eerst heb ik ze een paar keer retour afzender gestuurd, dat hielp niet. Daarna heb ik een vriendelijke brief gestuurd met de mededeling dat ik administratiekosten in rekening ging brengen a 75 euro per brief die ik van hun zou ontvangen. Nooit meer iets van gehoord :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding