Ik vind dat altijd een vreemde vraag, want wie zegt dat ik niet gezellig doe/ben? Het is misschien in de ogen de DE ander niet gezellig, maar daarom kan IK het nog wel gezellig hebben..

Toegevoegd na 1 minuut:
Ook word mij vaak gevraagd, drink nou een borrel mee en 'doe gezellig'. Maar ik vind alcohol echt niet lekker en heb het veel gezelliger met sinas... ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Dit betekent 'wees wat vriendelijker' of iets dergelijks, in elk geval dat je vriendelijker, socialer en/of vrolijker moet zijn dan je nu bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gewoon letterlijk dat je gezelliger moet doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Doe eens mee (met de anderen)."
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het wordt vaak gezegd als iemand een beetje vervelend of ongeinteresseert doet.Hé joh,doe eens gezellig.Doe niet zo tegendraads.Draag ertoe bij dat het een fijne avond wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zegt het ook wel als iemand in gezelschap de hele tijd een zuur hoofd trekt. Als er geen (vervelende) redenen zijn, kun je op een subtiele manier aangeven dat diegene zich wat moet voegen en meedoen met het gezelschap.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is een opmerking die aangeeft dat je houding
t.o.v. de groep/gesprekspartner niet op prijs gesteld wordt en ze proberen dat netjes over te brengen.