Helpt bezwaar indienen tegen een snelheidsovertreding?

In mijn geval. Ik ben geklokt op 45 km per uur te hard na corectie. Maar dat is gebeurd doordat een agent agent achter mij aan reed. Aan de hand van zijn km heeft hij mij bekeurd. Maar hij heeft geen beelden ofzo. Dus keihard bewijs ontbreekt. Helpt bezaar indienen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

Je kunt altijd bezwaar indienen maar of het nut heeft ...

De agent een eed afgelegd. Wanneer de agent constateert dat je 45 km/u te hard heb gereden dan hoeft, helaas voor jou, de agent geen beelden te tonen.

Je kunt wel in je bezwaar aangeven dat de agent misschien een fout heeft gemaakt en dat het geen 45 km/u te hard was maar stukken minder. Als je in het verleden nog nooit bekeuring hebt gehad met deze snelheid kun je ook vertellen dat je normaal gesproken nooit zo snel rijdt en dat je het onwaarschijnlijk is dat je zo snel hebt gereden.

Dus gewoon bezwaar maken en voor laten komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Ik vrees ervoor; je kunt wel het gehele geval behoorlijk vertragen. Vraag ook eens het ijkrapport van zijn meter aan.

Als je van de andere kant 45 km te hard rijdt, kun je beter op de blaren zitten, nietwaar?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dat helpt niet. Het woord van een wetsdienaar weegt zwaarder dan jouw woord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waaron een "min-duimpje"???
Een opsporingsambtenaar heeft een ambtseed afgelegd, en daarom weegt zijn woord wel degelijk zwaarder!
Ik denk dat je blij moet zijn dat je je rijbewijs niet bent kwijtgeraakt (door die correctie). Gewoon de boete betalen lijkt mij en voortaan verstandiger zijn en niet zo hard rijden. Bezwaar kun je best maken, maar het lijkt me niet dat je onder de boete kunt uitkomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gelezen, maar ik vraag me af waar dat grote verschil in km dan vandaan komt ..
Je moet eens bladeren op rechtspraak.nl
Je hebt geen idee hoe vaak de rechter de opgelegde boetes matigt als je de zaak laat voorkomen.
Dus je kunt het proberen, helemaal als de bewijsvoering gammel is.
14 jaar geleden
En wat had je dan verwacht. Dat een agent achter jou aan rijd met de intentie om jou de stuipen op het lijf te jagen. Zodat jij je opgejaagd voelt en daardoor zowat tegen de invordering van je rijbewijs aan zit...

Alleen al het feit dat je een bekeuring krijgt is dat je bent staande gehouden, of op kenteken bent bekeurd. Wanneer dat laatste het geval is dan zijn er sowieso beelden. Want dan heb jij niet alleen te hard gereden. Maar ook diegene die voor, of achter jou reed en die ze interessanter vonden om verder te volgen...

Je maakt geen schijn van kans als je dit laat voorkomen. En bovendien kan je allerlei vertragingstechnieken toepassen. Vraag het ijkraport van de agent maar op. Of vraag alsnog de beelden op, want dat kan ook nog. Je trekt hier gewoon aan het kortste eind op basis van de aantekeningen die de agenten hebben gemaakt. En hoe meer jij de boel stagneerd. Destemeer je uiteindelijk moet betalen...

Dus neem de boete als leermoment en gedraag je in het vervolg gewoon netjes in het verkeer...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan nooit kwaad, want als ze je bezwaar niet tijdig kunnen behandelen vervalt je bon.

(heb ik me laten vertellen...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom zou je bezwaar indienen? Je hebt gewoon veel te hard gereden en daar heeft die agent niks mee te maken. Betaal je boete en wees blij als je niet hoeft voor te komen. En voor de toekomst: gedraag je en zet dat asociale gedrag van je af.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Baat het niet, dan schaadt het ook niet, maar dan heb ik het over het bezwaar... Want zoveel te hard rijden kan wel degelijk schaden! Worden die boetes overigens niet door justitie bepaald? boven de 30 km/h te hard? Succes, en niet meer doen hè!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoewel ik de reacties snap en je schandalig hard reed (mijn oordeel) wil ik toch een objectief antwoord geven.

Een agent die je bekeurt en daar ook nog een snelheidscorrectie van af haalt moet dat doen met geijkte apparatuur. Dat is wettelijk zo bepaald. Je kunt om bewijzen van deze ijking vragen in de hoop dat deze er niet is. Dat gebeurt wel vaker met succes.

Maar, door harder dan 40 km per uur te rijden heb je een stafbaar feit gepleegd en kan je niet volstaan met inzenden van een bezwaarschrift. Je zult dan naar de rechter moeten om jouw bezwaar voor te leggen. De rechter zal de agent dan ook horen. Ik heb zo'n vermoeden naar wiens blauwe ogen de rechter zal kijken, maar dat is niet objectief (en ik ben dus ook geen rechter geworden).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wist je dat de gevangenis vol zit met mensen die beweren onschuldig te zijn

Bekeuren omdat iemand zwart haar heeft?????

Bezwaar aantekenen kan altijd. Maar de man wordt geloofd op ambsteed.
En besef wel dat als je het tot een rechtszaak laat komen en je verliest de uitspraak wel betekent dat je deze op strafblad komt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://www.flitsflits.nl/juridisch/radar1.htm

http://www.2link.nl/overtredingen/hulpsnelheid.htm

deze 2 kunnen je vast wel ergens mee helpen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waar zou het mee helpen dan? Het enige dat helpt, is niet zo asociaal veel te hard rijden. Je reed bijna twee keer te hard, ik geloof echt niet dat je dat per ongeluk deed.