Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Een speech op een bruiloft; Wie heeft er tips?

Ik ben getuige op de bruiloft van een vriend. Volgens traditie ''moet'' de getuige een speech houden en volgens mij verwacht hij dit ook van mij. Ik heb alleen totaal geen ervaring op dit gebied. Wat wordt er normaal in zo'n speech gezegd, wat is gebruikelijk en hoelang moet het zijn? Heeft iemand hier misschien ervaring mee of leuke, originele ideeen? Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik moet ook binnenkort speechen op die van mn zus en bedankt voor je vraag want ik zit met mn handen in het haar..(die vriend van je is toch niet mn aanstaande zwager he?) ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, de vriendin heeft geen zus :) Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
invo bij ouders oma buuren enz enz
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
invo?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Verleden: hoe is het zo gekomen?
bedenk iets wat degene van de twee die je zelf al lang kent goed beschrijft, zijn karakter neerzet.

Nu: Waarom zijn we hier?
vertel iets over hoe ze (door dat karakter liefst) elkaar hebben ontmoet en/of waarom ze zo perfect bij elkaar passen.

Straks: Geef ze een opdracht voor de toekomst mee:)
een kwinkslag hoe ze elkaars karakter kunnen versterken en genieten. En maak hun vrienden/familie medeverantwoordelijk voor hun geluk:) (want dan hebben ze er ook nog het meest aan, aan dat stel:) )
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Vergroot zaken in je herinnering... Ik hoop dat je geen spreekangst hebt... Maar vergroot alles wat je je herinnert, dik dat aan en maak het spannender en grootser... Dan hoef je niets extra´s te bedenken, gewoon een paar anekdotes en vergroot dat enorm... Dan weet iedereen dat je persifleert en het is leuk...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden