Wat zou er gebeurd zijn als de auto de bus van de koningin had geraakt ipv ''de Naald'' ?

Door nog onbekende redenen reed de man op de Naald af ipv de bus van de Koningin. Zijn aanslag was echter anders gepland. Ik wou graag weten of de bus was omgevallen als hij die had geramd.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (13)

Omvallen lijkt me onmogelijk, het zwaartepunt van zo'n bus ligt vrij laag, waardoor dat moeilijk zou zijn. Daarnaast is de massa van de auto veel kleiner dan die van de bus, daardoor lijkt het me veel meer voor de hand liggen dat de auto vast zou zijn komen te zitten tegen / onder de bus.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zo'n lichte auto met een laag zwaartepunt tegen zo'n zware bus met een hoog zwaartepunt? De auto zou total loss zijn geraakt, de bus zou behoorlijk zijn beschadigd. De inzittenden van de bus zouden een redelijke klap hebben gekregen, de inzittende van de auto een enorme klap.

De auto zou deels onder de bus zijn geraakt, tenzij hij precies tegen een wiel zou zijn aangereden.

Zonder bom of brandbaar spul in de auto zouden de inzittenden van de bus hooguit wat blauwe plekken hebben opgelopen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als de auto daadwerkelijk tegen de bus aan gereden zou zijn, en er gebeurde iets met het koninklijke familie, dan zou het wereld nieuws zijn. Ik vind het aller ergste dat onschuldige mensen op wat een mooie dag zou moeten worden zijn overleden. En dat meisje van 8 jaar dan, afschuwelijk!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk dat de man de Naald heeft geraakt en niet de bus omdat de vooruit al zwaar beschadigd was (hij zag dus weinig meer vermoed ik.. denk maar aan rijden met bevroren ruiten, zie je ook niet veel).

Daarbij was de man vermoedelijk al gewond door de eerste twee aanrijdingen met de afzettingen. Hierdoor kan hij ook niet meer zo helder zijn geweest.

Dat bij elkaar opgeteld lijkt het me logisch dat hij de bus gemist heeft (wat een woordspeling).

Aangezien je vraag erg speculatief is, speculeer ik nog even verder. Als hij de bus niet gemist had, dan was hij er waarschijnlijk onder geschoven. Dat zie je wel vaker bij aanrijdingen met kleine auto's en vrachtwagen en zo. De massa van de bus is zwaarder als een Suzuki.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Eén Suzuki Alto uit 1992 heeft geen schijn van kans tegen een bus die gepanserd is. Ondanks dat het een open bus betrof is deze weldegelijk gepanserd...

In het ergste geval. Als de kleine japanner de bus vol in de vlank had geraakt. Terwijl deze nog bezig was om de bocht te nemen. Dan had de bus wellicht iets geschut door de klap. Evengoed maakt een dergelijk autootje geen schijn van kans tegenover een bus...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Antoni
15 jaar geleden
Ik kan je antwoord nauwelijks begrijpen door je taalfouten. 'Gepantserd' is met een t in het midden, 'flank' begint met een f en het voltooid deelwoord van schudden is toch echt 'geschud'. Kan je alsjeblieft iets meer letten op wat je schrijft? Ik lees je antwoorden graag en wil ze ook begrijpen, zonder me eerst af te moeten vragen wat je bedoeld zou kunnen hebben. Dankjewel.
Door nog onbekende reden? Volgens mij was zijn voorruit al zwaar beschadigd en kon hij niet meer zien waar hij reed, dus dat hij de bus miste was logisch.
Ik ben alleen ontzettend blij dat hij De Naald had geraakt. Want als hij die had gemist reed hij recht op een andere menigte mensen af.

Als je natuurkunde hebt gehad op de middelbare school, dan weet je dat actie = minus reactie. Daarbij ingenomen de massa van de Suzuki en de massa van de bus, dan zal de bus geen wiel verzetten en de Suzuki total-loss zijn, eigenlijk het zelfde als de botsing met De Naald.

Ik vind het ook heel jammer dat hij is overleden, want nu kan hij niet berecht worden en zullen we nooit zijn motief helemaal horen. Ik was ook wel benieuwd hoe hoog de straf zou zijn geweest.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dan had er een deuk in de bus gezeten. Hadden enkele leden van het koninklijkhuis ook gewond geweest en was het een directe aanslag geweest op het koninklijk huis.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk niet dat er veel gebeurd was. Ik neem tenminste aan dat ze de koninklijke familie niet vervoeren in een bus waar je met een 2e hands Seat doorheen kan rijden.

Zelfs als het een of ander peperkoek model was denk ik niet dat er echt zware verwondingen zouden zijn. De inzittende zaten te hoog om direct geraakt te worden en zelfs al valt die bus om dan moet er nog steeds een hoop gebeuren wilt er echt iemand zo verkeerd terecht komen er permanent letsel ontstaat met alle veiligheidsmensen er omheen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er zou hooguit een redelijke deuk in de zijkant van de bus hebben gezeten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zeker weten doe je het natuurlijk nooit, maar ik schat zo'n 234 euro.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Niet veel, de bus zou redelijk beschadigd kunnen zijn. De massa van de bus is namenlijk veel hoger dan die van de Suzuki. Dus de auto zou niet al te veel impact hebben.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het antwoord is door anderen al gegeven. Hoogstwaarschijnlijk wat de Suzuki in zijn geheel onder de bus geschoven, en dat is nog wat mij het meest verbaast. Ik ga ervanuit dat een bestuurder van een kleine auto zonder airbag zich, net als een motorrijder, bewust is van z'n kwetsbaarheid. Als hij wist dat de koninklijke familie in een bus zat, wist ie ook dat zij het zouden overleven en hij niet.
Ik wil niet gissen of speculeren, maar ik krijg het idee dat 't een zelfmoordpoging was, van iemand die zijn 'afscheid' niet ongemerkt voorbij wou laten gaan, en bereid was daarvoor andere mensen de dood in te jagen of te traumatiseren.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het is onmogelijk dat de Suzuki Swift er voor had kunnen zorgen dat de bus omgekanteld was. Ten eerste was de auto zelf al erg zwaar beschadigd en ten tweede zou hij, zelfs al zou hij niet beschadigd zijn, niet in staat zijn geweest om de bus om te laten vallen. De bus zal sowieso aan een aantal kwaliteitseisen voldoen.