Waarom hoor je altijd een piep als je een faxnummer belt!? Dit geluid is heel erg irriterent!?

Ik belde zojuist een faxnummer. Denk dat ik gelijk door kan naar de oorarts om nieuwe trommelvliezen te kopen!

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

die piep die hoort is de zg. 'handshake', de ontvangende fax zend deze piep uit en moet beantwoord worden door de zendende fax, zolag dit niet gebeurd zal de ontvanger een aantal keer blijven piepen, zodra de 'handshake' er is vindt de feitelijke data overdracht plaats en wordt weer afgesloten met een piep.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

laat me raden. acquisiteur die niet veel zin meer in zijn werk heeft.

Ik zou gewoon het goede nummer draaien ;)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De piep van de fax is een signaal voor een andere fax, waarna ze elkaars gegevens uitwisselen. Dit gaat in geluidstonen omdat faxen stammen uit pre-internet/pre-digitaal tijdperk.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat is geen piep, dat is faxtaal. Waarschijnlijk dacht hij dat je een nieuw model was, en begroette hij je enthousiast met een 'Hey, schatje, heb je zin om met me te faxen'. (faxen zijn net smurfen: het woord fax kan eigenlijk alles betekenen).
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Voordat je naar de oorarts gaat, moet je eerst naar de oogarts (omdat je steeds 't verkeerde nummer intikt ;)).
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bel handsfree, dan zit het niet zo in je oor, die piep. Ook leuk voor de mensen om je heen, weten ze ook wat er bij je speelt.