Hoe komt het dat je van sommige mensen heel veel energie krijgt en dat anderen je energie helemaal opslurpen?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
7.5K

Het beste antwoord

Hiervoor zijn vele verschillende theorieën en ik weet niet of ik ze allemaal kan benoemen hier.

een ervan is beschreven door James Redfield in 'De Celestijnse belofte', namelijk dat sommige mensen een positief geladen gedrag hebben (maw denken positief en zijn productief naar hun omgeving) en dat anderen door negatief geladen en zelfgericht gedrag, aandacht en daarmee energie van anderen afnemen. Hier zit zeker een sterke kern van waarheid in.

Daarnaast is het mogelijk een wetenschappelijke reden te onderkennen hiervoor:
Een mens bestaat uit atomen en wanneer de electronen in de buitenste schillen van deze atomen zich verplaatsen naar andere atomen, krijg je geladen atomen (ionen). Wanneer iemand veel positief geladen atomen heeft voelt hij zich 'opgeladen' en heeft dan veel energie. Het kan zijn dat de overvloed van ionen zich verdeelt naar jou toe en jij zodoende je ook veel energieker voelt. Daarmee meteen ook de inverse aangegeven: Als jij veel positief geladen ionen hebt, kan het zij dat een ander die een tekort heeft deze van jou overneemt (geheel onbedoeld).

Je hebt dit effect vast al wel eens meegemaakt (de kleine stroom-stoten die je krijgt als je vlak bij iemand bent (vlak voor aanraking).

Emotionele veranderingen kunnen overigens ook deze 'lading'/'ontlading' veroorzaken.

Ook zijn er theorieën dat een meer paranormale oorzaak heeft (welke wellicht gekoppeld is aan de eerder beschreven 'normale' oorzaken).

Wat de reden ook is, het is belangrijk om jezelf te wapenen en mensen die 'energie tappen' te herkennen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

wow goeie vraag... geen idee:)! ben benieuwd
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Sommige mensen inspireren je en maken je blij, van blijdschap valt energie te verkrijgen. Als iemand je niet boeit, dan verbruik je energie om aardig te blijven en/of met die persoon om te gaan.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je energiek voelen heeft met stoffen in je hersenen te maken. Interactie met andere mensen kunnen invloed hebben op deze stoffen. Je kan dan boos worden, verdrietig, energiek, van alles.
Technisch gezien is de mens een half open systeem dat onder invloed staat van haar omgeving en zich aanpast. Deze aanpassing kan zowel positief als negatief "gevoeld" worden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Sommige mensen wekken irritaties bij je op. Je kunt kiezen: Er tegenin gaan of je inhouden. Beide oplossingen kosten energie. Bij andere mensen kun je jezelf zijn en je "laten gaan". Dit laatste geeft energie.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Heel simpel, het entousateren van een mens geeft een enorme adreline stoot, deze stoot zorge voor een tijdelijke blokkade van je vermoeidheid.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De mensen die jou energie opslurpen hebben zelf te weinig energie,dus hebben ze die van jou nodig.Je kunt dit voorkomen door een denkbeeldige 8 om jezelf en de ander te leggen,zodat jou eigen energie bij jou blijft en zij niet bij die van jou kunnen komen.