Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar kun je op internet goede fysio oefeningen vinden om na een herseninfarct jezelf te trainen?

Ik had 5 jaar geleden een herseninfarct, ik kan goed lopen, maar het gebruik van mijn linkerhand blijft achter. Ik zoek goede oefeningen en tips.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Kun je niet beter een deskundige raadplegen?Die kan naar jou medische gegevens kijken en je een advies op maat geven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ben ook slachtoffer van een herseninfarct.

Bij mij helpt het beste alles gewoon zelf proberen en te doen. Het gaat niet snel, het gaat niet perfect. Je laat wel eens wat vallen, maar aldoende leert men. Alles wat je lichamelijk en geestelijk doet is een oefening.

Succes en blijf doorgaan!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het lijkt mij verstandiger om een fysiotherapeut te consulteren,die kan gericht advies geven.

Succes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ga naar een dokter. Een fout antwoord hier kan volgens mij gevaarlijk zijn!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Voor medisch advies ga naar een arts! T'is niet verstandig om het op dit soort platforms te vragen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een echte fysiotherapeut (waarbij je terecht komt na een verwijzing van een arts) die geeft u advies en oefeningen op maat.

Ik zou niets aannemen van mensen die niet deskundig zijn, dalijk loopt u meer letsel op, en dat kan niet de bedoeling zijn, al bedoelen mensen het nog zo goed met hun adviezen.

Ik geloof dat er wel een aantal bezoeken aan de fysio worden vergoedt (afhangend van je pakket).

Sterkte met uw herstel
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De Nintendo WII heeft veel spelletjes om uw oog-hand coordinatiie te oefenen; praat hier eens over met uw physiotherapeut.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding