Een kater valt medisch te vergelijken met een zonnesteek: je lichaam komt water tekort, omdat alcohol water aan het lichaam onttrekt (daarom moet je ook vaak plassen als je aan de drank zit).

Overigens kun je ook een 'kater' dan wel zonnesteek oplopen door alleen koffie en/of thee te drinken. Cafeïne of theïne (zelfde stof) onttrekt namelijk ook vocht aan je lichaam.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Waarschijnlijk omdat er alcohol in je drinken zit.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je heb het zelf al over zuipen in plaats van drinken. Ik denk dat je, door dat hier zo te zeggen ,je het heel flink vind om regelmatig te zuipen!!! je voelt je daardoor een geweldige kerel, een echte vent! Maar eigenlijk ben je zielig dat je niet meer de kracht hebt om optijd te stoppen met drinken. En wat die kater betreft dat is gewoon acoholvergiftiging. Bij iedere keer dat je dat heb, gaat er wat kapot in je. Neen je bent pas een echte kerel als je optijd weet te stoppen, je feestje is dan ook leuker.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het was je eerste vraag ik hoop dat de andere beter zijn.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Doe eens even lekker rustig aan oude man.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
zeg ik dat ik VAAK overmatig alcohol gebruik?! dacht het niet, een keertje je lekker los laten gaan moet kunnen! gegroet.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik blijf je antwoorden geweldig vinden Eddijst...
echte, droge, perfecte humor...met een tikkeltje peper erop...moet kunnen !
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De oude man bedankt je
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Beste sheutel. Je zegt zelf dat je altijd een katerheb als je gezopen heb, door je eigen woordkeuze roep je bepaalde reacties over je af. Dat was mischien niet zo slim van je. Een keertje lekker los gaan doe ik ook en ja dan drink ik ook wel eens te veel, maar het is geweldig dit zo af en toe eens te doen Daar hoef je niet jong voor te zijn. maar jou vraag vroeg om zo'n antwoord Niet boos zijn hoor ben ik ook niet!!! Groeten v.d. oude man ed
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
No hard feelings...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Houwen zo!
Even goed eten en veel water drinken na het zuipen wil wel eens helpen om het de volgende dag wat minder zwaar te hebben.

Wat je bij een kater voelt is onder anderen het vocht dat de alcohol van je lichaam onttrokken heeft.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je lichaam moet zich herstellen van overmatig gebruik van alcohol. Beter is: matig je gebruik. Beter voor je lichaam, beter voor je portemonee!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je lichaam waarschuwt je op deze manier: JE HEBT TEVEEL GEDRONKEN. Neem deze waarschuwing ter harte want het is erg slecht voor je om teveel te drinken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Goed gedaan ruth.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ben nu maar digitaal een beetje aan het opvoeden en hoop op betere tijden.
Groeten
Omdat je last hebt van uitdrogingsverschijnselen... Wat je het beste kunt doen als je toch een avondje lekker bezopen wilt doorbrengen is om de 2 biertjes (of wijntjes, of baco's, of...) een glas water of cola drinken. Zo blijft je vochtgehalte wat meer op peil en zal die knallende koppijn de volgende ochtend minder aanwezig zijn! Vitamine C zijn tevens heel belangrijk na een avondje drinken! En kun je het geluid van de sinaasappelpers op de vroege zonder niet verdragen, je hebt ook bruistabletten die zeker zoveel vitaminen bevatten! (het baste antwoord is, niet meer zoveel drinken, maar ik snap waarom dat niet altijd het leukste ;) antwoord is!)