Komt vrouwelijke intuitie voort uit ons 6e zintuig?

Ook voor iemand die totaal niet gelooft in het bestaan van ons 6e zintuig , kan eigenlijk niet ontkennen dat dit verschijnsel mischien toch met ons 6e zintuig te maken kan hebben. Hoe is het anders te verklaren??

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Intuïtie... vrouwelijk of niet, je kan zeggen dat het zoiezo uit ons zesde zintuig komt.
Lees verder;

Intuïtie: het zesde zintuig
Intuïtie is afgeleid van het Latijnse ‘in tueri’, wat ‘met de geest waarnemen’ betekent. Het wordt ook wel omschreven al ‘onmiddellijke, niet op begripsdenken en redenering berustende overtuiging’ of ‘snel en onmiddellijk inzicht’. Onze intuïtie is een heel praktisch, alledaags hulpmiddel dat we altijd kunnen gebruiken bij de beslissingen, problemen en uitdagingen van ons dagelijks leven. Vaak noemen we zo’n influistering van onze intuïtie een ‘ingeving’ of een ‘voorgevoel’.

Het rationele brein is als een computer, het verwerkt de binnenkomende prikkels en trekt logische conclusies, gebaseerd op deze informatie. Het is beperkt en kan alleen de gegevens verwerken die het rechtstreeks doorkrijgt uit de buitenwereld. Het functioneert alleen op directe ervaring opgedaan via onze vijf zintuigen. De intuïtieve geest lijkt toegang te hebben tot een soort oneindige voorraad informatie, waaronder gegevens die we niet verkregen hebben uit persoonlijke ervaring. Het lijkt te kunnen putten uit een enorme opslagplaats van kennis en wijsheid – de universele geest.

--Zesde zintuig bewezen feit--

Wetenschappers aan de Universiteit van Glasgow zeggen wetenschappelijk bewijs te hebben geleverd voor het bestaan van een "zesde zintuig" nadat ze wetenschappelijke experimenten uitgevoerd hebben.

Het onderzoek, geleid door professor Archie Roy toont aan dat de veronderstelling dat mediums signalen oppikken van lichaamstaal, dingen gissen, en dingen die ze al wisten, niet waar blijkt te zijn. Roy zegt: "Er is geen twijfel mogelijk dat sommige mediums informatie kunnen verkrijgen anders dan met de vijf zintuigen die we hebben."

Bij de experimenten werd van verschillende wetenschappelijk verantwoorde technieken gebruik gemaakt, zoals de dubbel-blind test waarbij het medium en een bepaald anoniem persoon in verschillende ruimtes werden gezet. Het medium kende de persoon niet, en de identiteit van de persoon werd compleet geheim gehouden. Er werd slechts gecommuniceerd via een microfoon. Hiermee is volgens de Universiteit van Glasgow wetenschappelijk bewezen dat de mediums persoonlijke dingen die ze niet konden weten over de personen via paranormale wijze wisten te verkrijgen.

Roy zegt: "We moeten nu verder gaan dan deze bevindingen. Een theorie is dat het medium informatie uit andermans hersenen
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Volgens sommigen is het zesde zintuig intuïtie. Intuïtie komt van 'in tueri', wat in het Latijn 'met de geest waarnemen' betekent. Intuïtie is een voorgevoel of ingeving. Dit kan je helpen bij het maken van beslissingen. Het rationele brein verwerkt de binnenkomende prikkels en trekt daar logische conclusies uit. Het brein verwerkt alleen de gegevens die het rechtstreeks doorkrijgt uit de buiten wereld. Ons brein is dus beperkt, en functioneert alleen op directe ervaringen opgedaan uit onze vijf zintuigen. Het zesde zintuig is de toegang tot het verkrijgen van informatie die we zelf niet hebben ervaren, maar komt uit een enorme ruimte van wijsheid en kennis.

Intuïtie is iets wat iedereen heeft. Iedereen heeft wel eens een naar of juist goed voorgevoel of krijgt ineens een ingeving wat hij zou moeten doen. Mensen die het zesde zintuig hebben hebben deze intuïtie in grotere mate en voelen dus ook beter dingen aan. Volgens sommige mensen kan je je intuïtie ook ontwikkelen, door goed naar jezelf te kijken en te leven in het nu. Je moet kijken waarom je dingen hebt gedaan, waarom je een bepaald gevoel krijg en wat dat voor gevolgen had.

Ook dieren hebben intuïtie, vaak in veel grotere mate dan mensen. Bij vele natuurrampen, zoals de Tsunami van 2004, zijn bijna geen dieren omgekomen. Dit komt omdat ze de ramp waarschijnlijk al aan voelden komen en toen gevlucht zijn.

Intuïtie als zesde zintuig heeft dus alles te maken met voorgevoel en ingevingen over de toekomst. Iedereen heeft het, sommige mensen en waarschijnlijk alle dieren in grotere mate
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
'Het zesde zintuig', als uitbreiding op de 5 klassieke zintuigen, zou verantwoordelijk zijn voor zaken als telepathie en intuïtie. Binnen sommige denkbeelden of religies zoals het boeddhisme heeft het concept een naam in plaats van een nummer en wordt het uitgebreid omschreven (zie het boeddhistische concept van zes zintuigen). Het bestaan van een dergelijk zintuig is nooit aangetoond. Zeker is dat sommige van de aan dit zintuig toegeschreven 'waarnemingen' het gevolg zijn onbewuste waarnemingen van de 'gewone' zintuigen en de verwerking van deze informatie.[bron?] Zo kan men bijvoorbeeld onbewust iemands lichaamstaal en stemgeluid waarnemen en interpreteren en hierdoor het intuïtieve gevoel krijgen dat de persoon liegt.