Dat is vet dat rondom de organen zit. Als dit een dikke laag word kunnen bloedvaten in dat vet niet meer goed uit zetten als het nodig is. Als de laag nog dikker is kan het zelfs de bloedvaten vernauwen. Hierdoor bestaat de kans dat het orgaan er op een gegeven moment mee ophoud.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Orgaanvet is het vet dat zich ophoopt rond de organen bij mensen die obees zijn. Het probleem met orgaanvet is dat het moeilijker afbreekt dan bindweefselvet en daardoor een sluipmoordenaar kan zijn, vooral op latere leeftijd. Typische overgewichtklachten zoals kortademigheid komen vaak door orgaanvet, niet door vet ergens anders.