Dan krijg je inflatie. Oftewel geldontwaarding. Als je ergens veel van heb, is het minder waard. Als er veel koekjes in trommel zit, dan doet niemand moeite voor een koekje. Zit er maar 1 koekje in trommel. Dan willen kinderen nog wel eens hun kamer opruimen voor dat koekje. Hetzelfde koekje is dus meer waard, omdat hij schaars is!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Omdat het geld dan minder waard wordt, en je op den duur voor een wit brood 100 euro moet betalen! ;)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat het geld dan ook gewoon minder waard wordt, en je dus nog steeds met hetzelfde tekort zit. Inflatie heet dat.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
En dat heet inflatie, hyperinflatie.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De staat zou eventueel meer geld kunnen maken maar dat werkt inflatie in de hand.

Inflatie is het minder waard worden van geld. Zo kan je bijvoorbeeld eerst schoenen van merk A kopen voor 90 euro, het jaar erna voor 100 euro. De schoenen zijn niet zozeer duurder geworden, maar geld is minder waard geworden.

Als de overheid zomaar geld bij zou maken, is er geld teveel. Als er geld teveel is, wordt het geld minder waard. In zimbabwe heeft de overheid de laatste jaren veel geld bijgemaakt, en daar is een enorme inflatie te zien. Een brood in zimbabwe kost een paar miljoen zimbabwaanse dollars.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
waarom moet de staat het doen, als je het ook zelf kan?
stelletje maakbare vinexfiguren, kom eens van je luie reedt en denk eens zelf na!